/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Trægulv på beyon i sommerhus
Fra : vagn2901
Vist : 1416 gange
100 point
Dato : 11-06-07 18:22

I vort sommerhus har vi tæpper, som er lagt direkte på isoleret betongulv.
Vi overvejer at udskifte tæpperne med et tyndt trægulv eller at lægge trægulvet ovenpå tæpperne.
Betongulvene er helt plane.
Er der nogen, der har erfaring med at lægge et tyndt trægulv direkte på beton og uden brug af strøer?

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 11-06-07 20:01

Du skal lægge et svømmende gulv. Det er vigtigt både med dampspærre og lydisolerende filt.

Det er let at lægge og fåes i alle kvaliteter til alle priser.

Tæppet skal af !

VH

Accepteret svar
Fra : fætter

Modtaget 100 point
Dato : 11-06-07 20:51

Hvis dit beton gulv er isoleret, er der stor sansynlighed for at der er en danpspærre under betonnen.
Hvis det ikke ligefrem er et ryatæppe du har på kan det sagtens fungere som knirke filt. Som thomas også skriver, er den eneste muglighed uden strøer et svømmende gulv. Jeg har selv lagt nogle stykker efterhånden. Men vær lige opmærksom på at gulvet skal være "meget" lige efter lægge anvisningerne. Ca 2mm over 2 meter og det er ikke meget.

Godkendelse af svar
Fra : vagn2901

Dato : 15-06-07 14:32

Tak for svaret fætter.
Min overskrift var ikke så god. De pokkers taster snyder sommetider.