/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
IP-adressekonflikt
Fra : Headfarm
Vist : 1108 gange
100 point
Dato : 11-06-07 13:07

Ved opsætningen af en PC i et mindre netværk får jeg fejlmeddelelsen: IP - adressekonflikt

Jeg har indtastet arbejdsgruppe, og i egenskaber for netværk er den opsat til at blive tildelt IP adresse fra DHCP.

Har du et godt bud?

Kommentar
Fra : kj

Dato : 11-06-07 13:11

Vi kører også et almindeligt network, men med automatisk tildeling af IP adresser.

Accepteret svar
Fra : nuber2

Modtaget 110 point
Dato : 11-06-07 13:24

Du har en maskine med samme ip et sted på netværket, formentlig med fast 'ip'
Det mest sandsynlige er en netværksprinter

Du kan løse det på to måder. altså når du har fundet skurken.

1 gå ind i administrationsinterfacet på din router og ekskluder den 'kriminelle' adresse (metoden vil være forskellig fra maskine til maskine.

2 gå ind på printerens interface og vælg en adresse der ligger indenfor dit scope (ex 192.168.1.1-192.168.1.254),men udenfor dit dhcp range (fx 192.168.1.33 - 192.168.1.128)
Du vil også være nødt til at ændre på usb-tcpip porten under printere-files

Godkendelse af svar
Fra : Headfarm

Dato : 13-06-07 14:23

Tak for svaret nuber2.

Du havde ret - det var en netværksprinter der gav problemet. Jeg fjernede kablet til den og tog strømmen til routeren i 1 minut. Dermed var problemet løst.

Mvh Headfarm