/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
Kom i gang med at løbe?
Fra : Douink
Vist : 627 gange
50 point
Dato : 10-06-07 22:41

Hej
Jeg har lige været ude og løbe og det har jeg tænkt mig at fortsætte med. men jeg fik ondt og sidestik og hvad har vi. Findes der ikke nogle "kom i gang med at løbe" lister, hvor man f.eks. får atvide hvornår man skal spise og drikke når man begynder at løbe. Og hvor langt man skal løbe første dag osv osv.
Håber der er en der kender sådan en liste. for jeg kan ikke lige finde en på nettet.

MVH

/ Douink

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 10-06-07 22:47
Kommentar
Fra : Douink

Dato : 10-06-07 22:55

Kan ikke lige finde en løbe guid der

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 10-06-07 23:04

http://www.gomotion.dk/udskriv.asp?p_id=98&a_id=141&mode=detail&title=art her står et lille løbeprogram og ellers et par teknikker...

Prøver lige at finde mere... Ved at der findes en masse sider om det!!!!

Kommentar
Fra : Fberg

Dato : 10-06-07 23:04

spis en time inden, slap af i maven når du løber og tænk at du trækker vejret med den, træk luft ind af næsen og ud af munden, skab en vejrtrækningsrytme du kan bruge fx sug luft ind-to skridt-pust ud-to skridt osv., lige så snart du får sidestik så gå, armene ned langs siden, luft ind af næsen og ud af munden, så går det væk.

Håber du kan bruge min lidt grove liste, men det er nøgleredskaberne til en god løbetur, jeg bruger det selv

Accepteret svar
Fra : Nanabanana

Modtaget 60 point
Dato : 10-06-07 23:09
Kommentar
Fra : Douink

Dato : 11-06-07 03:21

hej og tak for de mange gode links. Er der nogle der ved hvordan man skal forholde sig til drik og spisning før et evt løb. hvorlang til før skal man mindst have spist for ikke at løbe på fuld mave?
skal man drikke vand lige føre man begynder at løbe?

Er stadig glad for den store hjælp. vil bare gerne vide lige mere om hvordan jeg løber og spiser sammen.

Med Venlig Hilsen

// Douink

Godkendelse af svar
Fra : Douink

Dato : 11-06-07 03:38

Tak for svaret Nanabanana.
Fandt selv lidt om det sidste med maden op iform.dk

1000 Tak MVH

// Douink

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 11-06-07 11:18

Ok, hvad fandt du så ud af?

Jeg plejer at løbe på tom mave eller 1 dl A38 om morgenen. Men ellers plejer jeg at spise 3 timer før, jeg skal løbe...
Vand drikker jeg meget af i timerne, før jeg skal løbe, men ca 1 time før jeg skal løbe, drikker jeg ikke så meget...

Kommentar
Fra : Douink

Dato : 12-06-07 00:59

ok det var også det jeg læste mig til.
1. Ingen mad 2 - 3 timer før.
2. Man må så gerne drikke alt det man vil.
Men som du siger er det nok klogt ikke at drikke for meget den sidste time.

Tak for hjælpen Nanabanana, og godt løbetur