/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
peugeot 405
Fra : janik
Vist : 719 gange
100 point
Dato : 10-06-07 22:29

Jeg har købt en peugeot 405 den starter rigtig godt men
den hakker når jeg accellerer og den støjer
nede fra katalysatoren.
Der er ikke hul noget steder på udstødnings røret eller på
katalysatoren..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-06-07 22:32

Gamle biler har mange skavanker.....

Spørgsmålet er ????????

Kommentar
Fra : janik

Dato : 10-06-07 22:42

Jeg fik ikke skrevet at det er en gli 1990

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 10-06-07 23:06

Støjen nede fra katalysatoren kan skyldes at varmeskjoldet på den sidder løst. Sikkert fordi det er rustet i stykker..

Det med at den hakker i det kan skyldes at din karburator trænger til et eftersyn.. Men jeg ved ikke om en gli'er har indsprøjtning eller karburator, så meget kender jeg ikke lige de franske modeller..

- Anden

Kommentar
Fra : janik

Dato : 10-06-07 23:46

jo den har indsprøjtning ..

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 11-06-07 00:10

Hvis du banker på katten kan du høre om indmaden skulle være løs. Det at den hakker når du accelerer kan bl.a være defekt luftmasse måler.Eller lort i benzinfilteret
alimak

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 11-06-07 00:17

..eller gamle tændrør, tændkabler med dårlige forbindelser, fejl i rotor eller fordeler dæksel. Der er mange ting at kigge after, svært at give et ordentligt svar på, når det ikke er en selv der har hørt/prøvet bilen

Men altså, hvis du ikke ved hvornår de ting sidst er skiftet (også benzin filteret som alimak skriver) så er det helt sikkert et godt sted at starte, med at skifte de ting ud.

- Anden

Kommentar
Fra : janik

Dato : 11-06-07 22:29

taunusanden
Ja det ved jeg godt og det har skiftet alt det jeg kunne men luftmasse måleren
har jeg ikke tjekket kan det være en defekt katalysator?

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 11-06-07 23:34

Det er ihvertfald hørt før, jeg ville forhøre mig på det lokale autoophug, de plejer tit at vide hvad der går galt med bilerne.