/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Specialsøgning i Google!
Fra : hotmaildude
Vist : 606 gange
100 point
Dato : 10-06-07 21:42

Er det muligt at google "Aber ---------- i træer", hvori -------- er udefineret? Resultaterne skulle så kunne indeholde alle sider med sætninger såsom "Aber klartrer i træer", "Aber hopper i træer" etc.?

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 10-06-07 21:48

http://www.google.dk/search?hl=da&cr=countryDK&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=Aber+klatre+i+tr%C3%A6er&spell=1

http://www.google.dk/search?hl=da&q=Aber+hopper+i+tr%C3%A6er&btnG=S%C3%B8g&meta=cr%3DcountryDK

Jeg ved ikke om det er det her du søger hen til, men orderne fremkommer som linkene.
ellers sæt " " foran og bagved ordet, hvis det er specielt det du søger på.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-06-07 21:54

Bare nøjes med at skrive "aber i træer" - så finder den ALT der indeholder mindst 1 af ordene....

Accepteret svar
Fra : Moneypenny

Modtaget 110 point
Dato : 10-06-07 22:17
Kommentar
Fra : jqb

Dato : 10-06-07 22:17

Ja, skriv:

"aber * i træer" (med anførselstegnene).

http://www.google.dk/search?hl=da&q=%22aber+*+i+tr%C3%A6er%22&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=

* fungerer som wildcard for ord, men desværre ikke for dele af ord (endnu). Desværre står stjernen for et udefineret antal ord, hvilket betyder at der kan være langt mellem "aber" og "i træer", og at de derfor ikke nødvendigvis findes i samme sætning.

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 10-06-07 22:41

"aber klatre" så får du aber klatre fra træ til træ eller "aber hopper"

Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 10-06-07 23:47

@bevi54

Pointen med spørgsmålet er netop ikke at skrive hverken "klatrer" eller "hopper". Eller "kravler" eller "springer" eller... Det er derfor wildcardet * er smart. I øvrigt finder man næppe "aber klatrer" hvis man søger på "aber klatre"

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 11-06-07 00:13

jump godnat det kan i vel finde ud af.

Mvh Bevi54

Godkendelse af svar
Fra : hotmaildude

Dato : 11-06-07 08:55

Tak for svaret Moneypenny.

Det er dog ærgeligt, at man ikke kan definere antallet af ord i wildcardet!

Tak