/ Forside/ Interesser / Dyr / Heste / Spørgsmål
10  jannie73 328
Hvad viser en blodprøve
Fra : tha1973
Vist : 812 gange
20 point
Dato : 10-06-07 18:21

Hvor meget kan en blodprøve vise om hestens tilstand. Min dyrlæge kender j ikke de værdier som er normale for min hest, for den har aldrig fået foretaget en blodprøve, så vidt jeg ved.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-06-07 18:30

Så forskellige er heste ikke.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 10-06-07 18:44

nej men han ved vel hvad der er normalt for heste i almindelighed. Hvad indholdet af forskellige stoffer må være hvis eksempelvis nyrene fungerer normalt.

Kommentar
Fra : Stendalhus

Dato : 03-09-07 12:48

Daw's.
Siden du er interesseret i, hvad en blodprøve viser, går jeg ud fra, du har mistanke om, der er noget der netop ikke er, som det bør være. Da må du hellere se af, at få talt ud med din dyrlæge, hvad din mistanke bunder i. Der med skulle dyrlægen kunne gå direkte ind til problemet, og stille en mere præcis diagnose. Endvidere kan en drøftelse med dyrlægen om individuel kostplanlægning med en medvirkende faktor i arbejdet på forbyggelse, vedligehold og træning.

Det er jo vigtigt dyrlægen får alle de informationer der indeholder oplysninger om hestens daglige trivsel/træning/opførsel. Heste snakker ikke (kun julenat, når mennesker ikke er til stede, hi), derfor er vi nødt til, at være ekstra opmærksomme på deres daglige form/tilstand. Degression i det regnskab, vægtes tungt.

Med venlig hilsen
Stendalhus.