/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
EXEL Spørgsmål
Fra : viskinge
Vist : 642 gange
100 point
Dato : 10-06-07 16:51

Jeg er ved at lave et skema med udregning i Exel. Der er bla. et sted hvor to tal skal indtastes og det ene skal divideres op i det andet, og her er det jeg har mit problem. Når ingen af tallene er indtastet, skriver den i resultatcellen, noget i retningeen af: Error devide by 0
Når jeg indtaster tallene er der ikke noget i vejen, men jeg ønsker bare at resultatcellen skal være tom, indtil de to tal er indtastet.
Hvordan er det nu lige man gør det ?? (det er lang tid siden jeg har lavet noget i Exel)

MVH

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 10-06-07 16:58

Hvis(a1/b1=0;" ";a1/b1)

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 10-06-07 17:05

Så skriver den:
#NAVN?

MVH

Accepteret svar
Fra : Leo.pedersen

Modtaget 110 point
Dato : 10-06-07 17:08

Hej

Ovenstående en næsten korrekt, men også kun næsten.

Korrekt:

Hvis(b1=0;"";a1/b1)

En anden mulighed er:

hvis(er.fejl(a1/b1);"";a1/b1)

Den sidstnævnte er især god, hvis det er en lang formel med mange parameter, så bliver resultatet "blankt" hvis blot en af parametrene giver fejl.

Hilsen

Leo Lund
www.erhvervsbogforing.dk

Kommentar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 10-06-07 17:09

Hov

Har du engelsk udgave:

så er det

+if(b1=0;"";a1/b1)

Hilsen

Leo Lund

Kommentar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 10-06-07 17:12

Hej igen

Jeg kender ikke den engelske oversætte af "er.fejl", men prøv blot med en almindelig oversættelse.

Du skal huske "+" eller "=" før kommandoen.

I alle undervisningsbøgerne står man skal bruge "=" men "+" virker lige så godt, og er hurtigere at taste.

Hilsen

Leo Lund

Godkendelse af svar
Fra : viskinge

Dato : 10-06-07 17:35

Tak for svaret Leo.pedersen.
Den virkede

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 12-06-07 00:40

ER.FEJL hedder på engelsk ISERROR

Jeg har forresten et regneark med da-eng oversættelse af exel-funktionerne.
Hvis nogen havde interesse i det.