/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Trådløse problemer
Fra : Clausvell
Vist : 471 gange
44 point
Dato : 10-06-07 15:47

Hej folkens
jeg kan ikke få andet end begrænset eller ingen forbindelse til internettet ved trådløs forbindelse....så nu sidder jeg med netværkskabel til min router som jeg i forvejen skulle have forbindelse igennem....

Jeg ved naturligvis ikke hvad jeg skal gøre

vh

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 10-06-07 16:03

Har selv haft succes med at højreklikke, trykke på reparer, så kører det igen

Prøv det !

Henrik

Kommentar
Fra : Clausvell

Dato : 10-06-07 16:09

Hej
har lige prøvet men den kunne ikke udføre flg, handling skabe forbindelse til internet

vh

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 10-06-07 16:37

Prøv at reesette din router og modem.

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 10-06-07 17:07

1 er det overhovedet din router, du forbinder til?
2 er routeren indstillet til at lade dig få trådløs adgang til nettet?
3 får du ip fra routerens dhcp?
4 får du dnsservere fra routeren?

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 10-06-07 18:06

Hvad med firewall er den slået til, og antivirusprogrammen skal nogen gange lukkes mens forbindelsen oprettes ??

Kommentar
Fra : bela

Dato : 10-06-07 19:28

tag strømstikket fra routeren, vent 10 sec. start

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 44 point
Dato : 10-06-07 19:58

Har du været i routerens indstillingsprogram.

Kommentar
Fra : Clausvell

Dato : 10-06-07 20:33

hej folkens så er jeg tilbage jeg havde lige noget jeg skulle....men der var da en masse forslag....

Ser i, det jeg har er en linksys router wrt54g koblet på mit modem og så har jeg configureret et linksys internet kamera trådløst til routeren, men da jeg har valgt at sætte routeren inde i et arkivskab med lås på, fordi det betyder noget for mig at komme det af vejen, Jeg har naturligvis tænkt at det er pga. af at den ikke kan nå kameraet og heller ikke min bærbar trådløst, men hvad jeg så heller ikke forstår er at den burde vel kunne trænge igennem, da det er det jeg ønsker....

Godkendelse af svar
Fra : Clausvell

Dato : 10-06-07 20:34

Tak for svaret e.c.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-06-07 20:50

Jammen du har jo ikke fået løst dit problem.
Et arkivskab kan måske godt drille radiobølgerne.
Der findes eksterne antenner til de fleste routere med wireless.
Hawking og Dlink bruger sma type antenne.
Jeg kan ikke huske om "linksys router wrt54g" har antenne der kan skrues af,
og evt hvilken type den bruger.

Først skal routeren sættes op til kabelbrug
Så skal der indstilles til wireless brug
Og testes fra en comp med wireless (adapter)

Så skal routeren koble/indstille camera ved hjælp af cameraets MAC adresse

Indstilles med kryptering
Afprøve wireless comp. med kryptering (routeren beder selv om kode)
Hvad der sker med cameratilslutning ved kryptering ved jeg ikke.

Kommentar
Fra : Clausvell

Dato : 11-06-07 09:55

Hej

Nu har jeg sat routeren udenfor arkivskabet....sådan skal det åbenbart være for at det virker...

og jeg har fået routeren til at virke med netværkskabel til min bærbar, og til med osse trådløst til mit kamera....men øh...hvordan jeg lige får den sat op til trådløs forbindelse til min bærbar....kan jeg ikke huske....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-06-07 10:04

start > indstillinger > netværksforbindelser
Nu har du lidt muligheder forindstillinger.