/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Skjul eller ændre IP adressen
Fra : 2100
Vist : 59662 gange
30 point
Dato : 10-06-07 15:21

Kan man på en eller anden måde skjule sin IP adresse eller selv ændre den.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-06-07 15:32

Hvorfor ?????

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 10-06-07 15:36
Kommentar
Fra : disken

Dato : 10-06-07 15:37
Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 10-06-07 15:41

Refi, det kan der være så mange grunde til, fx at den adresse man er på, er bannet på den side man vil besøge. Eller at man ikke vil registerers som besøgende....

I mine øjne hører den slags under privatlivets fred. Ligesom når nogen ikke vil i telefonbogen.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 10-06-07 15:43

næ. du får automatisk tildeæt em ip af din internetudbyder..

hvis det er fordi du vil surfe anonymt, kan det bl.a. gøres sådanher

Det første man gør, for at slette sine spor når man surfer på nettet er at finde en proxyserver :

f.eks denne
http://tools.rosinstrument.com/proxy/

Dernæst når man har testet af at den virker, skal ens browser sættes op til at bruge denne, det gør du ved at :

Funktioner ->internetindstillinger -> forbindelser ->LAN-indstillinger
Hak i "brug en proxyserver til...."

Hvis du har fundet en proxyserver der ser sådan ud her :

I adresse skriver du :

i port :

Trykker på ok 2 gange for at komme ud af opsætningen.
Du er nu klar til at surfe anonymt på internettet.

Det der sker når du surfer op mod en server, er at den nu vil få en anden ip-adresse end den du normalt ville have brugt. Nemlig :

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 10-06-07 16:05

Har prøvet at install. denne her efter download.
Hide IP Platinum
Download Full Setup File 792 K B

IP adressen bliver stadig vist.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-06-07 16:12

Citat
fx at den adresse man er på, er bannet på den side man vil besøge

Citat
I mine øjne hører den slags under privatlivets fred

Det har jo en årsag man er banned.....

Det ville svare til du ikke vil opgive navn når du bliver stoppet af politiet....

Det har INTET med privatlivets fred at gøre.....

Noget andet er at surfe anonymt....

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 10-06-07 16:25

dk = hvordan tester du at proxyserver virker på dette link du har opgivet.

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 10-06-07 16:29

Refi
hmm jeg har selv været i en situation hvor jeg havde brug for det.

En bekendt var blevet bannet på min IP af en anden administrator på en side jeg er co-administrator på, og for at komme ind på siden igen var jeg nødt til at ind fra 'et andet sted'.

Det enda jeg siger er at begrundelsen for at søge anonymitet på nettet ikke rager mig.

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 30 point
Dato : 10-06-07 16:43

det er ikke sikkert dette link virker hos dig men prøv
http://tools.rosinstrument.com/cgi-bin/fp.pl/showlines?filter=ALL&lines=200&sortor=3

klik på icon'et "whois" når du har sat proxy op

eller
f.eks på http://myip.dk/

Godkendelse af svar
Fra : 2100

Dato : 10-06-07 17:02

Tak for perfekt svar dk.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 19-03-09 08:11

Nu kan du også undgå at få lavet profil over din internet-surfen, ved at bruge denne søgemaskine, der ikke registerer din ip-adresse http://eu.ixquick.com/dan/protect_privacy.html

Kommentar
Fra : KennethD01

Dato : 29-08-12 00:17
Kommentar
Fra : KennethD01

Dato : 29-08-12 00:18
Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 15-04-13 11:53

Nogle WWW hjemme sider øger priserne efter hvert besøg fra samme IP adresse, for at opnå størst mulig profit.
Nu hvor jeg er opmærksom på procedure, er det min fornemmelse, at jeg ofte "snydt" til at betale højere pris, end første jeg læste.
Og det er aldrig sket, at prisen er faldet, kort tid efter jeg første gang har læst prisen.

Af den grund er jeg meget interesseret i links:
http://www.v7soft.net/hideip-platinum/
http://www.google.dk/search?hl=da&q=hide+ip&btnG=S%C3%B8g&meta=lr%3Dlang_da
http://www.google.dk/search?hl=da&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=hide+ip&spell=1
www.hidemyass.com

http://tools.rosinstrument.com/cgi-bin/fp.pl/showlines?filter=ALL&lines=200&sortor=3
klik på icon'et "whois" når du har sat proxy op
//myip.dk/