/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Kjersten Nielsdatter
Fra : jyttew
Vist : 659 gange
100 point
Dato : 09-06-07 14:24

Hej Alle sammen ,nu er jeg på banen igen, jeg søger
Kjersten Nielsen født 1755 ??
Gift 1782 Ribe Skats Guldager
Død 1836 Ribe Skats Guldager
i (DDA) 1834 fandt jeg hende og hendes Far og Mor men der står ikke noget om hvor de er født hendes mor og far er.

Maren Clausdatter
Født 14-10 Aar 1725 i Laeborg Ribe,det var i (family Search) hendes Far var
Niels Sørensen Gift 1755 i Ribe Jaerne,
jeg har prøvet i Arkivalieronline, men jeg kan ikke læse det,det er rigtig (Gotisk)
jeg haaber der er en der kan hjælpe mig.venlig hilsen Jyttew

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 09-06-07 18:12

Vedr. opslag på arkivalieronline, er det nemmere at hjælpe dig, hvis du præcis skriver hvilken kirkebog det drejer sig om, samt hvilket opslagsnummer i denne kirkebog.

Kommentar
Fra : 160643

Dato : 09-06-07 18:17

Hej.

I Kirkebogen for Skast døde 1836 nr. 1.
Kjersten Nielsen, død 6. februar 1836, begravet 13. februar 1836.
Aftægtskone, enke efter afg. aftægtsmand Hans Hansen af Guldager, 80 år.

Jerne Kirkebog fol. 265
Trolovet 2. januar 1755. Copuleret 2. marts 1755.
Niels Sørensen af Guldager og Maren Clausdatter.

Skast kirkebog 1759, fol 33

Niels Sørensens barn af Skast, kaldet Kiersten xxxxx 2. oktober, kan måske være hende?

Venlig hilsen

Ove Ethelberg
6100 Haderslev

Accepteret svar
Fra : præceptor

Modtaget 100 point
Dato : 09-06-07 22:06

Flg. to opslag er ikke gotisk men almindelig latinsk skrift:

Læborg 1720-1758 opslag 175
Fødte og Døbte
Dom 20 post Trinit d. 14 Oct. 1725

Claus Michelsens datter af Gammelbye, Maren. Faddere, Pernille Bützow, Christen Christensen, Jens Jepsens hustrue Bodild ______

Læborg 1720-1758 opslag 176
Trolovede og Viede
25 Marts
Claus Michelsen og Vibeke Gÿdesdatter Trolovede
6 Maji
disse blefve Viede

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 09-06-07 22:20

Vedr. Bodild _____ er der sandsynligvis tale om den Bodild Andersdatter der i den første indførsel på siden også er fadder ved dåben af Christen Christensens datter, Anne Cathrine ...

altså Bodild ____= Bodild Andersdatter

Godkendelse af svar
Fra : jyttew

Dato : 10-06-07 09:58

Tak for svaret præceptor.
det var godt nok flot venlig hilsen Jyttew

Kommentar
Fra : jyttew

Dato : 10-06-07 10:17

Hej Ove Ethelbjerg det var ikke lige det, jeg manglede, men tak for forsøget.
venlig hilsen Jyttew.