/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Genskabelse af data fra disk
Fra : myg
Vist : 609 gange
100 point
Dato : 08-06-07 23:04

Har en disk Western Dig. 320 som ekstern i plastboks. "My Book Essential Edition WDG 1U3200 320Gb"
Disken er kun 1 uge gammel, men færdig - laver kliklyde og kan ikke nås.
Har skilt den ad og sat den til direkte via et IDE-USB kabel samt stømforsyning. Den klikker bare stadig.
Spørgsmål: Hvem har en adresse eller link til et firma, der kan redde mine uerstattelige data på disken - og har I en idé om prisen?????

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-06-07 23:05

25.000 Kr.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-06-07 23:42

Her er eksempel på et firma, som påstår at de kan redde data fra fysisk beskadigede diske, jeg kender ikke firmaet eller hvad den slags koster: http://www.recoverit.dk/ du kan selv finde flere muligheder, ved at søge på : data recovery

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-06-07 00:03

Prøv den lige først på en anden puter.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : iah

Dato : 09-06-07 08:08

Prøv den lokale forhandler af computere - måske er det bare en komponent på bundkortet der er brændt af så harddisken er intakt.
Dette skete for mig, han lagde alle mine data over på en ekstern harddisk og jeg fik et nyt bundkort - alt til under et par tudser...

Kommentar
Fra : Firstoftwo

Dato : 09-06-07 11:48

Der må gerne grines, men det virker sommetider ved mekaniske fejl i HD'n

Læg HD' i fryseren og hent dine data medens den er frosset. Du skal måske gøre det over flere omgange

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-06-07 12:09

Har i set at spørgeren har en ekstern disk

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-06-07 12:10

Jeg griner ikke, den med fryseren er god nok, det virker for nogle

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-06-07 12:54

Problemet med kliklyde, behøver slet ikke betyde at der er noget i vejen med drevet, der kan være mange andre grunde.
For langt kabel.
Prøv også at boot windows helt op, og tilslut USB-kablet.
Når du tilslutter direkte på Ide porten, skal jumperne jo flyttes.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : myg

Dato : 09-06-07 19:20

-> Palle

Den klikker 4-5 gange, og så går den helt i stå. Kablet er ikke langt, der er et færdig sæt med usb stik og IDE stik samt en strømforsyning, så alle IDE hdd'er kan bruges som eksterne via usb.
Havde ikke lige tænkt på det med jumperne, men da den går i stå, er det ikke her den egentlige fejl ligger.

Vil nok prøve det med fryseren.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-06-07 21:48

Jeg tror ikke ret meget på fryseren.
Hvorfor bruger du nu ide-kabel, og ikke direkte i USB.
Har du prøvet at tjekke om den genkendes, når den sidder i fra start af comp. og også at tilslutte når vindows er helt indlæst.
Du har tjekket at den kommer frem tilføj hardware i kontrolpanelet?
Du har tjekket at den ikke ses i kontrolpanel/administration/computeradministration/diskhåndtering?
Har du brugt de værktøjer som WD stilller til rådighed.
Vælg først din disk, i venstre rude, klik på data lifegard, hent den og installer.
Men her har jeg lagt linket helt ind, så du bare kan hente filen, ved at trykke download:
http://support.wdc.com/download/index.asp?cxml=n&pid=18&swid=3

Går det ikke så må du jo:
http://www.diskhelp.dk/faq.htm
VH Palle Hansen
NB: Har du prøvet på en anden PC, som jeg har spurgt om tidl.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 09-06-07 22:06

Har prøvet på flere andre PC'er
Den kommer ikke frem nogen steder, da den dør efter 4-5 klik (går i stå).
Bruger IDE til USB, da jeg har pillet den ud af eksternboksen for at eliminere fejl i denne - USB stikket her er noget "slasket".

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-06-07 22:54

Har du mulighed for at prøve i en anden computer, altså at instalere disken som 2. harddisk, jumperen skal så sættes over til Slave, nu har du jo pillet den ud af boksen, så det er måske et forsøg værd