/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
norton internet security 2007
Fra : chicapigen
Vist : 517 gange
200 point
Dato : 08-06-07 22:36

hejsa
er der en der kan fortælle mig hvad der evt. er galt med min pc når jeg sætter den til at system scanne , den går fint igang og lige pludselig slukker hele pc en og den bliver ikke færdig med at scanne .

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 08-06-07 22:57

Dit eksempel er blot én af årsagerne til, at jeg i mange år har holdt mig langt væk fra Nortons produkter.

Når jeg bestiller en ny PC, bliver den ALTID bestilt som NORTON FRI.

Jeg vil simpelthen ikke have noget som helst at gøre med dette fejlbehæftede produkt at gøre, men de er gode til at markedføre sig, og giver produktet væk med nye PCér - for en tid.

Det giver så mange problemer, som jeg mener livet er for kort til, så jeg gider ikke bruge min fritid på det produkt.

Min anbefaling: skrot det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-06-07 23:01

Har desværre også kun dårlige erfaringer med Norton....

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 08-06-07 23:03

hej bille1948
jeg har kørt med norton længe og har ikke haft problemer før, så jeg tænker jo straks bare der ikke er noget skidt på pc en,

chicapigen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-06-07 23:12

hej chicapigen

køre lige dem her http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=11

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 08-06-07 23:25

hej miritdk
jeg har kørt superantispyware igennem og der var ikke noget, jeg kørte den lige igennem med rouge remover og der var heller ikke noget ,

hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-06-07 23:32

Måske en fejl i optateringen, for ikke så længe siden blev milioner af kinesiske computere slukket, af en fejl opdatering fra Symatec, hvis der ellers ikke en noget galt med din computer, så vent nogle dage med at scanne, hvis der er fejl i en opdatering, så bliver den rettet af en ny opdatering.
Vil du gerne have din computer scannet nu, så prøv en gratis online scanning, rul ned på siden jeg linker til, og vælg en som passer dig: http://www.spywarefri.dk/onlinevark.htm

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-06-07 07:46

chicapigen - du mangler så lige et par stykker på listen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-06-07 12:14

Miritdk hvad er det som får dig til at tro at alle computere er fyldt med skidt og møj og at diverse scanninger kan løse alting, der kan faktisk også være andet i vejen

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 200 point
Dato : 09-06-07 13:15

o.v.n - man ved ski aldrig med alt det skidt og møg - er da også helt indstillet på at der kan være en fejl der skal rettes. ( for i øvrigt er det en lignende artikel som denne du henviser til - i kina !!! ikke ?? http://www.it-borger.dk/sikkerhed/nyheder/opdatering-af-antivirusprogram-lammer-millioner-af-kinesiske-pc-er

Mit råd ville så være at afinstallere norton - og hvis man absolut vil køre den - geninstallere igen. Ydermere kan der være konflikter der skal løses osv osv

Jeg har for i øvrigt ikke nogen som helst tro på at diverse scanninger afhjælper ethvert problem - men en log kan afsløre en hel del (ved chicapigen også godt tror jeg på)

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 09-06-07 13:32

ja du har helt ret. jeg har også fået svar fra maleware check og nu afinstallere jeg norton og kører et rensningsprogram og sender en log bagefter da jeg selv tror der muligvis er noget på maskinen . jeg har prøvet flere gange at opdatere norton men der ikke noget at hente. så nu ryger det nok helt af og jeg må finde en anden

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-06-07 13:40

Citat
så nu ryger det nok helt af

Glimrende beslutning

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 09-06-07 14:31

ja det ender det nok med. har i et bud til en der nem at bruge og som står på dansk så jeg har nemmere ved at forstå det

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-06-07 15:05

Ja Bullguard er på dansk, og er et dansk alt i en program, det har holdt mig virusfri i næsten 2 år, der er også mange udmærkede gratis muligheder, desværre næsten alle på engelsk, vil du prøve Bullguard gratis i 2 måneder, så vær opmærksom på at der 3 versioner, en til Windows 98, en til XP og en til Vista, siden er på engelsk men er dansk: http://www.bullguard.com/try/bullguard-internet-security.aspx

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-06-07 15:56

jeg ville foreslå activ virus shield i stedet for - hvis du absolut vil af med norton hvad der jo ikke er sikkert

http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=55

hvis du samtidig kommer til at mangle firewall ville jeg foreslå enten goldtach - eller comodo

http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=22

begge kategorier her er gratis - goldtach firewall er en lille stærk sag - comodo mere aggressiv med popups - smag og behag - personligt er jeg meget glad for goldtach.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-06-07 17:07

Miritdk det skulle gerne være på dansk : http://www.kandu.dk/spg105456.aspx#1177996

Godkendelse af svar
Fra : chicapigen

Dato : 15-07-07 21:20

Tak for svaret miritdk.

jeg afinstallerede den igen igen og nu virker den men jeg har taget til afterretning det i har skrevet så den kører på lånt tid. hihi

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-07-07 21:31

haha godt du da kører i det mindste - ellers ses vi da bare igen