/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
Salg af aktier, mht. skat?
Fra : Grimstrup
Vist : 795 gange
100 point
Dato : 08-06-07 11:29

Hvis jeg nu sælger mine aktier, som jeg har købe for 2 år siden, skal jeg så betale skat af hele beløbet eller kun den del jeg har i overskud i forhold til det jeg investerede?

Kommentar
Fra : DAF_direktoer

Dato : 08-06-07 11:31

Du skal naturligvis kun betale skat af, hvad du har tjent, dvs. forskellen mellem købsprisen og salgsprisen.

Mvh

Claus

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 110 point
Dato : 08-06-07 11:36

Det har Claus helt ret i, men en tilføjelse er måske relevant.

Hvis aktierne er købt inden udgangen af 2005, og på det tidspunkt var under ca. 130000 kr værd er fortjenetsen skattefri, hvis du beholder aktierne mindst tre år. Det var en overgangsordning da regeringen hævede aktiebeskatningen i 2006 -hvem sagde skattestop?

mvh

Vagnry

Kommentar
Fra : pve

Dato : 08-06-07 11:37

Du skal son udgangspunkt betale skat af den dit overskud. Du har endvidere mulighed for at modregne tidligere opsparede underskud ved handel med samme type aktier.

Er der tale om noterede aktier ? og jeg antager at du handler som privat person !

Det er et "lidt" kompliceret område, men denne side guider meget godt: http://www.kpmg.dk/getMedia.asp?mb_GUID=D76C094F-4C90-4FB7-8CCF-2016DB1CC524.pdf

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-06-07 13:18
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-06-07 13:19
Kommentar
Fra : JonasHenkel

Dato : 11-06-07 22:33

3 års reglen er kun hvis det er danske.

Godkendelse af svar
Fra : Grimstrup

Dato : 03-08-07 21:53

Tak for svaret vagnr.