/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
CMS
Fra : frankthomsen64
Vist : 666 gange
50 point
Dato : 07-06-07 23:54

Hej

CMS

Hvad er det ??? Er det bare en forbedret version af Frontpage eller???????????????????+

Nogen der har noget erfaring med det. Er det værd at gøre noget ud af eller hva!`?!=!?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 08-06-07 00:12

Svaret er noget mere kompliceret, me nkort fortalt går det ud på at du køber en skabelon, så du nemt kan administrere et større website og sikre en ensartet fremtoning hele vejen igennem.

Fordelen er at det er nemt at arbejde med for ikke design kyndige ulempen er, at du kan opleve at du er en smule låst i layoutet.

Det har intet med Frontpage at gøre

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 08-06-07 08:50

cms betyder content management system
altså et system til håndtering af indhold

Det er en 'ramme' til et komplet websted, kan indeholde menuer, brugerhåndtering og alt hvad der ellers er brug for.

Systemet er oftest en pakke, der lægges op på et websted og installeres.

Systemet bruger ofte en database.

Et cms behøver ikke koste det store.

eksempler på opensource cms
CMSimple - ingen database, lille godt system, mest til statiske sider www.cmsimple.dk
joomla - stort cms med mange moduler. Rigtig udmærket. www.joomla.org
typo3 - state of the art cms, giver baghjul til de fleste kommercielle cms www.typo3.com

Kommentar
Fra : frankthomsen64

Dato : 08-06-07 19:55

Dvs. man kan sammenligne det med suppe steg is musiker, som optræder med indprogrammerede sange rytmer mm. eller tager jeg fejl???

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 10-06-07 12:19

Jep, du tager fejl.

Enhver hjemmeside der vil noget har administrationsværktøjer, egenudviklede eller udefra kommende.

Og hvor disse administrationsværktøjer kan bruges til at påvirke eller manipulere indholdet, der kan man tale om CMS. Og omfanget kan gå fra suppe steg og is til dirigent i et symfoniorkester

Citat
Er det værd at gøre noget ud af eller hva!`?!=!?

Jep, jeg ville nødig besøge websteder uden

Accepteret svar
Fra : Samsingen80

Modtaget 50 point
Dato : 13-06-07 10:13
Godkendelse af svar
Fra : frankthomsen64

Dato : 22-06-07 09:28

Tak for svaret Samsingen80.