/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
VIRUS !!!
Fra : Traffic
Vist : 851 gange
300 point
Dato : 07-06-07 21:52

HJÆLP - Jeg tror jeg har virus....

Efter opstart er det kun skrivebordsbilledet der er fremme, ALT andet er væk !!!!!

Nazgul

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 07-06-07 21:59

har du prøvet at højreklikke og vis ikoner på skrivebord

Kommentar
Fra : Traffic

Dato : 07-06-07 22:00

Jeg kan INTET på skrivebordet !!!

Er kommet på nettet gennem - Windows Jobliste !!!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-06-07 22:07

Prøv lige at genstarte.......

Kommentar
Fra : Traffic

Dato : 07-06-07 22:23

Har gjort det 131 gange, men hjælper ikke, ej heller fejlsikret tilstand !!!!!!!!!

Kommentar
Fra : Benna1979

Dato : 07-06-07 22:24

Jep ... Har haft den samme virus ... Der ligger et skærmbillede over dit skrivebord, som skjuler dine ikoner. Jeg fik den fra Kazaa sidste gang gennem en dansk fil, som jeg havde downloadet. Eneste mulighed, jeg kunne finde var at gå i gang med onlinevirusscanning på housecall og panda. Bagefter kunne jeg komme til et automatisk genoprettelsespunkt ...

Kommentar
Fra : Benna1979

Dato : 07-06-07 22:30

Du har faktisk en med samme problem her: http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=13199

Kommentar
Fra : Traffic

Dato : 07-06-07 22:32

Kan du ikke guide mig, jeg er lige gået i gang med housecall !!!!!!!!

Accepteret svar
Fra : Benna1979

Modtaget 310 point
Dato : 07-06-07 22:33

Der er en spinkel mulighed for at lave en systemgendannelse, hvis du tør at satse lidt - Prøv at trykke Ctrl + Alt + Delete for at få joblisten frem. Gå op i filer og vælg kør, og skriv "%SystemRoot%\system32\restore\rstrui.exe", uden gåseøjne.Så skulle systemgendannelse åbne, og du kan gendanne den til et tidspunkt, hvor computeren virkede, hvis systemgendannelse er aktiveret (det er det som standard)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-06-07 22:34

Ja - ingen skade til med en scanning......

Men det kan være det blot er din Win der er gået koks i.....

Så kan en rep. gøre det.....

Men scan lige først - så det kan be- eller afkræftes.....

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 07-06-07 22:34

Lav backup hvis du kan, og formatter den. Der ik så meget at gøre ved den der.

Kommentar
Fra : Benna1979

Dato : 07-06-07 22:38

Lad housecall finde alt, hvad det kan ... Og vent til den er færdig. Se hvad den siger, og skriv igen.

Kommentar
Fra : Benna1979

Dato : 07-06-07 22:39

Så kører du Panda bagefter på http://www.pandasoftware.com/products/activescan. Lad den scanne, se hvad den finder og skriv igen. Når du har kørt de 2, er der en chance for, at det fungerer.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-06-07 22:39

Citat
Lav backup hvis du kan, og formatter den

Lige på og hårdt stl_s

Hvis det "kun" er nogle systemfiler der er koks i kan en rep. måske gøre det....

Flere redder den blot ved flere genstarter (så den rep. sig selv).....

Kommentar
Fra : Benna1979

Dato : 07-06-07 22:42

Og ellers så gør, som jeg har foreslået find stien C:\WINDOWS\system32\Restore og åbn programmet rstrui. Det er vel din eneste mulighed for at nå noget anvendeligt gennem joblisten? Vær bare opmærksom på, at den gendanner din computer, som den så ud på et tidligere tidspunkt ...

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 07-06-07 22:45

Refi, jeg har været ude for den flere gange. Resultatet bliver altid det samme. Vel ingen grund til at spilde tid på noget, der kun meget sjældent kan reddes

Kommentar
Fra : Benna1979

Dato : 07-06-07 22:47

Har vi travlt stl_s? Hvis vi kan redde mandens computer, er det vel fedt både for læringen og for sammenholdets skyld at gøre et forsøg? Du får sikkert ret, men lad os lade være med at klynge os op i det nærmeste træ, fordi vi er bange for at dø ...

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 07-06-07 22:49

OKOK, pessimisten holder bøtte

Kommentar
Fra : Benna1979

Dato : 07-06-07 22:50

Tja ... Ingen grund til at holde bøtte ... Det kan jo være den gode Traffic pludselig når til et punkt, hvor vi har brug for dig på sidelinjen ...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-06-07 22:53

Citat
pessimisten holder bøtte

Lov nu ikke for meget....

Benna 1979:

Restore hjælper nok ikke i dette tilfælde - den reparerer jo ikke Win - Kun regbasen....

Kommentar
Fra : Benna1979

Dato : 07-06-07 22:55

OK, Refi ... Men han skal vel bare komme til et punkt, hvor han kan komme til sit skrivebord og køre adaware?

Kommentar
Fra : Benna1979

Dato : 07-06-07 22:57

Jeg mener, at der er tale om en trojaner, som rent faktisk kan slettes med lidt held ...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-06-07 23:07

Alt bør da prøves inden formatering

Kommentar
Fra : Benna1979

Dato : 07-06-07 23:13

Nå, Traffic. Nu skal du vist snart give en status, hvis vi skal hænge på i aften ...

Kommentar
Fra : Traffic

Dato : 08-06-07 00:02

Housecall kører stadig, men jeg skal nok briefe så snart der er noget !!!

Tak for hjælpen ind til nu

Nazgul

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 08-06-07 00:07

Hmm, kan være det ikke er den jeg troede det var . Hvis det i stedet er den jeg nu tror det måske er (CWS), så burde Housecall nuppe den. Kan Housecall ikke slette, eller kommer det igen, så prøv lige at køre Housecall igen i fejlsikret med netværk.

Kommentar
Fra : Benna1979

Dato : 08-06-07 00:19

Og så en Pandatur bagefter, Traffic. Brief gerne, også selvom det bliver i morgen ...

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 08-06-07 00:22

Har en fornemmelse af, at jeg kommer til at hoste op med en undskyldning her . Gør jeg også gerne, hvis jeg tager fejl.

Kommentar
Fra : Traffic

Dato : 08-06-07 00:28

Jeg skal nok briefe, uanset resultatet....

På den ene eller anden måde må det jo komme andre til gavn !

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 08-06-07 00:32

Hvis det er den samme som på Spywarefri, så kan den fixes. Ser ud til at flore i øjeblikket.

Hvis onlinescannerne ikke nakker den, så er der andre metoder.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 08-06-07 00:33

flore = florere

Godkendelse af svar
Fra : Traffic

Dato : 08-06-07 07:50

Tak for svaret Benna1979.

fortsatte til 01:15 men uden held. Online scannerne fandt intet !!!!

06:40 valgte jeg så den løsning der virkede alt for nem - GENDANNELSE !

MEN JUBIIII DET VIRKER !!

Tak for hjælpen til jer alle !!!!!

Nazgul

Kommentar
Fra : Benna1979

Dato : 08-06-07 08:26

Et hurtigt spørgsmål - Når du skriver, at du valgte gendannelse ... Tog du den fra joblisten og skrev exe-filen, eller hvad gjorde du?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-06-07 10:18

Ja - lad os lige høre HVORDAN du kom i gendannelse.....

Du er nok ikke den sidste med problemet.....

Kommentar
Fra : Traffic

Dato : 08-06-07 12:11

Yes - min eneste adgang til noget som helst var gennem joblisten (Ctrl - Alt - Delete) !

Her kunne jeg under filer, åbne programmer og komme på nettet via deres hjælpe-sider !!

Ligeledes anvendte jeg joblisten, valgte filer - kør og skrev:
%SystemRoot%\system32\restore\rstrui.exe
, som jeg fik af Benna1979 !

Valgte den sidste gendannelse jeg havde lavet (i søndags), og HOKUS POKUS det virkede !!!

Nazgul