/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Fra granit-ræv til Firefox
Fra : avalodia1977
Vist : 683 gange
40 point
Dato : 07-06-07 21:17

Hej,

jeg har anskaffet en lille (20 cm) sød granit ræv i groft tilhugget gråt og lyserødt granit.

Men nu er jeg kommet til at se at den meget ligner maskotten fra Firefox, det glimrende browserprogram, så nu vil jeg gerne have min ræv til at ligne Firefox lidt.

Farven skal være brændende. Er der en behandlingsmetode, der gør granit brændende? Den skal ikke være forkullet og den skal ikke bare være gul/guld. Det skal se ud som om der er ild i den.

Nemt lille spørgsmål ikk?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-06-07 21:34

Nemt nok.
Tag ræven under armen og et print af firefox med
til nærmeste maler. Så ordner han ilden.

Kommentar
Fra : avalodia1977

Dato : 07-06-07 23:08

Det lyder da ihvertfald nemt, så måske skulle jeg bare gøre det.

Men måske kender nogen en mere eksotisk metode end bare hælde maling på.

Er der ikke noget der hedder Raki eller lignende?

Andre forslag modtages gerne, men en tur til maleren er da bestemt et realistisk bud.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-06-07 08:05

Raku, tror ikke du kan brænde på sten.
http://boegner.dk/raku
Så må du tage ræven under armen og bevæge dig
til en keramiker.

Kommentar
Fra : avalodia1977

Dato : 08-06-07 08:15

Jaja,

jeg kan da få gået lidt med min ræv og jeg bliver da klogere - raki er vist noget man drikker - brændevin?

Men måske skulle jeg bare få en raku-mester til at lave en ny ræv fra bunden.

Jeg lader lige spørgsmålet stå åbent lidt endnu, hvis der skulle være flere kreative sjæle derude i sommerlandet.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-06-07 13:30

Raki er også den Græske brændevin som er lavet på vindruekerner. Uhhmmm.
Raki er også den Tyrkiske drik som tilsættes vand så den bliver hvid. (Ouzo / absint / osv.)

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-06-07 13:43

mon ava-et eller andet har drukket for meget raki?
Ellers kan man ikke ha et nickname som ava gardner eller
lassie eller . . . .

Kommentar
Fra : avalodia1977

Dato : 08-06-07 13:44

Tak for raki-indlægget.

I mellemtiden har jeg talt med en raku (og det var raku) - udøver og hun er ikke glad for at lave en ræv fordi man ved brændingen går fra ret høje temperaturer over til en hurtigt nedkøling og derved går mange af eksemplarerne i stykker. Dette er ikke det store problem ved simple ting fordi de sorteres bare fra, men hun ville være ked af at skulle lave 4 ræve for at få 1 der duede.

Jeg har så tænkt lidt videre. Måske kan jeg nøjes med en belysning, der giver den ønskede effekt - eller måske anvende noget guldglimmer.

Eller måske bare lave mig et glas tyrkisk raki og sige den er sgu fin nok som den er.

Jeg vil nu prøve at søge lidt videre.

Kommentar
Fra : avalodia1977

Dato : 08-06-07 13:47

Teil giver 137.000.000 hits på Google. Avalodia1977 giver nul, så har jeg da noget for mig selv.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-06-07 13:52

Du kunne måske støbe/fremstille den i glasfiber og sætte lys på indefra.

avalodia1977
Det er jo et gammelt reklameslogan for vaskepulveret VALO.

Kommentar
Fra : avalodia1977

Dato : 08-06-07 14:15

Nu er der jo sikkert en halv million merchandise-fyre der har udformet Firefox-logoet i alle mulige varianter og min lille mission startede jo sådan set bare med at ville lave granit om til ild - sort of.

Så jeg tror at jeg vil prøve at blive på sporet og anvende min dejlige granit-ræv på en eller anden måde.

Man kunne måske bruge noget fluoriserende, der kunne opsamle og sprede lidt lys fra omgivelserne. Måske skulle jeg genlæse Baskervilles hund, med Sherlock Holmes hvor man var inde på noget lignende - blot med en levende hund men pyt med det.

PS. Jeg tror at VALO var ophørt i 1977, men ellers var indsparket da bedårende tænkt e.c.

Ideer til lysende granit modtages fortsat hjertens gerne.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-06-07 14:15

Citat
Teil giver 137.000.000 hits på Google.

Øv jeg får kun 134 mill.
Men aktierne er jo på nedadgående.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-06-07 15:39

Citat
Teil giver 137.000.000 hits på Google.

Hvorfor du prøver teil på google ved jeg ikke.
Men et link til min person får du ikke på den måde.

Theodusius erasmus ivanowitch Larsen er navnet.
En fornøjelse at hilse på dem.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-06-07 15:44
Kommentar
Fra : avalodia1977

Dato : 08-06-07 19:03

Beklager Teil, men du løser sådan set ikke mit problem.

Hvem du end er, så ha' et godt liv, men spild ikke min tid på at bevise hvor dygtig du er. Jeg er nok selv det dummeste svin hvis vi skal konkurrere.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-06-07 19:10

Dit problem er mig ligegyldigt.

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 08-06-07 19:12

hejsa, avalodia, spørg din kone. Hun vil sikkert sige, mal den med 2 forskellige spaymalinger. Prøv - giver points

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 08-06-07 19:14

teil, nu er du igen for meget!!!!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-06-07 19:19

ockendon
bland dig ikke
avalon konkurerer om hvem der er det
dummeste svin på kandu.
du er ikke inviteret

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-06-07 19:20

fjerner fluebenet

Kommentar
Fra : avalodia1977

Dato : 08-06-07 19:22

Kære Teil,

Magritte
Ceci n’est pas une pipe

Hvis mit problem er dig ligemeget hvorfor har vi så denne dialog. Kandu eller Kanduikke?

Kommentar
Fra : avalodia1977

Dato : 08-06-07 19:29

OK Teil, hvis mulighederne er dumt svin, intelligent svin og hurtigt svin, så vinder du en ud af tre, men det løser jo stadigvæk ikke hvordan jeg får gjort min granit-ræv til en Firefox.

Erbødigst Avalodia1977

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 08-06-07 19:49

endeligt, tejl

Accepteret svar
Fra : vil.du

Modtaget 40 point
Dato : 09-06-07 00:33

Hej avalodia.

Jeg har læst din tråd her og fulgt forslagene....

MEN - ihh altså - lad da din lille søde granitræv få lov at forblive det den er født som og til

Hvis du begynder at behandle den på alle mulige mærkelige måder, så ødelægger du da dét den nu engang er?

Ja sorry, jeg har nok et svagt punkt når det kommer til smukke granitfigurer, i alle størrelser - se på den, sid stille et øjeblik og se direkte på den og du vil opdage at du nyder det dejlige syn......den er jo et lille kunstværk i sig selv, ikke? Den kan da sagtens 'stå alene', den behøver ingen sminke eller andet pynt, den er smuk som den er
Den er ikke en Firefox ting, den er udenfor det som Firefox står for, den er sig selv, den er kunst, den er tidløs og klarer sig sagtens med at stå alene - i sin egen dejlige rå udgave

Nu må jeg hellere gå i seng

Natnat og god weekend til alle!
Dorthe

Kommentar
Fra : avalodia1977

Dato : 09-06-07 04:43

Hej vil.du

Kald mig bare en blød gammel mand, men lige her hvor solen er ved at stå op og alle dyr pusler derude, så står der sikkert en ræv, der ligner min granit-ræv og kigger sig til siden for at se om verden i dag er et trygt sted for hende og familien.

Og hvis hun hører en svag puslen, så er det bare mig der pusler rundt og lige så stille sætter min granit-ræv tilbage på sin plads uden mere pjank - for du har jo ret.

Jeg vil - indtil videre - lade ræv være ræv og lade granit være rå, naturlig granit.

Dorthe vinder omgangen.

Godkendelse af svar
Fra : avalodia1977

Dato : 09-06-07 04:45

Tak for svaret vil.du.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 09-06-07 13:05

Selv tak

Ja - granit er utroligt smukt - både når det er forerbejdet og når det 'bare' er som det er.
Jeg tror du bliver rigtig glad for din lille ræv, osse mere end du er i forvejen

Du nyder tydeligt naturen med alle dens lyde og dufte - din lille ræv er en del af den

God weekend - puha det er varmt.

Dorthe.