/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Åbne nyt vindue i fast størrel
Fra : Brassovitski
Vist : 586 gange
100 point
Dato : 07-06-07 13:57

Hej
Hvordan får man en side til at åbne i etvindue med en bestemt størrelse?

Jeg har en linje som ved klik på et link åbner et nyt vindue. Dette nye vindue vil jeg gerne åbne i en bestemt størrelse f.eks. 800x500 pixl.

Citat
| <a href="Billedshow/Sommerfest_2007.html" target="_blank">Flere Billeder</a>

Jeg har en ide om at det må kunne gøres med et script.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-06-07 14:29

Der findes mange muligheder og her er en som du måske kan bruge.

Kode
<head>
<script language="javascript" type="text/javascript">
<!--
/****************************************************
Author: Eric King
Url: http://redrival.com/eak/index.shtml
This script is free to use as long as this info is left in
Featured on Dynamic Drive script library (http://www.dynamicdrive.com)
****************************************************/
var win=null;
function NewWindow(mypage,myname,w,h,scroll,pos){
if(pos=="random"){LeftPosition=(screen.width)?Math.floor(Math.random()*(screen.width-w)):100;TopPosition=(screen.height)?Math.floor(Math.random()*((screen.height-h)-75)):100;}
if(pos=="center"){LeftPosition=(screen.width)?(screen.width-w)/2:100;TopPosition=(screen.height)?(screen.height-h)/2:100;}
else if((pos!="center" && pos!="random") || pos==null){LeftPosition=0;TopPosition=20}
settings='width='+w+',height='+h+',top='+TopPosition+',left='+LeftPosition+',scrollbars='+scroll+',location=no,directories=no,status=no,menubar=no,toolbar=no,resizable=yes';
win=window.open(mypage,myname,settings);}
// -->
</script>
</head>

<a onclick="NewWindow(this.href,'billeder','800','600','no','center');return false" onfocus="this.blur()" href="Billedshow/Sommerfest_2007.html" >

'800','600' er størrelsen og no er for ingen scroll og kan ændres til yes. Menufeltet udelades.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 07-06-07 15:04

En simpel en.
Kode
<form method="post">
<input type="button" value="tryk her!"
onclick = "nyt_vindue = window.open('', 'nyt_vindue', 'width=500, height=200, resizable=no, scrollbars=no' );
nyt_vindue.document.write( 'Hej derude !' );
return true;">
</form>

Kommentar
Fra : disken

Dato : 07-06-07 18:16
Kommentar
Fra : disken

Dato : 07-06-07 18:22

Laver du flere popup´s på samme html side,
skal du omdøbe **pop name**
Og koden indsættes mellem head og body

Ellers prøv denne, meget skæg.
http://www.steenmartinsen.dk/dex/html/vinduederudvidersig.htm
Koden ligger her, og kan justeres.
http://www.steenmartinsen.dk/dex/html/vinduederudvidersigtekst.htm

Kommentar
Fra : disken

Dato : 07-06-07 18:25

Og husk, at siden du henviser, skal ligge på nettet,
ellers får du bare en blank side, når ''tester''

Kommentar
Fra : helpneeder

Dato : 12-06-07 19:18

Indsæt dette script i din html kode:
<script type="text/javascript">
window.open("Billedshow/Sommerfest_2007.html","Flere billeder","width=100px; height=200px")
</script>
Du skal selfølgelig udskifte width=100px og height=200px med de størrelser du ønsker