/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Villeroy og Boch wc driller
Fra : IvanChr
Vist : 1172 gange
20 point
Dato : 07-06-07 13:50

Jeg har for et stykke tid siden installeret et Willeroy & Boch gulvtoilet og alt virkede som det skulle. Nu efter et langt stykke tid kniber det lidt med vandtilslutningen. Efter tømning, fyldes cisternen kun langsomt igen og det tager lang tid før den er fyldt. Jeg har chekket tilslutningsslangen og der er masser af tryk på vandet. I selve hullet hvor tilslutningsslangen sættes på, kan jeg mærke (hvis jeg stikker fingeren ind i hulet) et stykke tyndt metal som kan skubbes ud til siderne af røret. Kan noget være kalket til i tilslutningsanortningen eller er der en eller anden form overtryksstop indbygget. Efter at have vippet lidt til metalstykket og efter at have sat vandslangen på igen og åbner. Så fiser vandet ind i cisternen igen, men efter 1 sek. falder trykket til en ganske sagte siven. Kan nogen hjælpe. Mvh

Kommentar
Fra : me67

Dato : 07-06-07 13:52

Kigger lige med her - har samme prob med en IFö,

Venligst ME67

Accepteret svar
Fra : mcloud

Modtaget 20 point
Dato : 07-06-07 15:37

Hej Ivan Chr og me67

Det er højst sansynligt en lille flage af kalk eller rust der sidder og blokerer.

Luk for vandet,tøm cisternen og afmonter slange eller rør under cisternen.

Afmonter den store møtrik og hiv forsigtigt skylleventilen op og ud af cisternen.

Nu kan du komme ordentligt til .stik evt en tynd strikkepind eller et stift stykke tråd op i ventilen,

evt du kan montere skylleventilen på slangen og se om det har hjulpet inden du monterer den igen.

Det samme er gældende for IFÖ modellen.

Ellers kan du købe en universel skylleventil i alle byggemarkeder.

Ellers for IvanChr kan det nogen gange betale sig at sende firmaet en mail eller ringe til dem og beklage sin nød.Her er et link

http://www.villeroy-boch.com/

mvh mcloud --blikkenslager

Kommentar
Fra : IvanChr

Dato : 07-06-07 16:33

Hej mcloud

Har lige ordnet mit wc efter dine dessiner og nu virker det som nyt. Tak for hjælpen.

Mvh

Ivan

Godkendelse af svar
Fra : IvanChr

Dato : 07-06-07 16:34

Tak for svaret mcloud.