/ Forside/ Interesser / Videnskab / Fysik / Spørgsmål
10  CLAN 630
Metaller?HJÆLP EKSAMEN IMORGEN
Fra : CLausenGG
Vist : 476 gange
20 point
Dato : 07-06-07 12:11

Hej..

Et af vores emneopgivelser til eksamen er, "Metaller og deres holdbarhed".

Jeg ville lige høre om der er nogle der har en rapport eller andet viden om metaller, som de vil dele med mig da jeg har brug for hjælp med hvilke forsøg og den slags man kan lave om dette emne.

Kom med alle forsøg i kan omkring Rust og metal? Metal og elektricitet OSV OSV..

TAK

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 07-06-07 12:16

sorry, du skulle have fulgt med i timen.

Jeg kan kun anbefale et jerntilskud.

Men held og lykke med xamn - hvis det er det du har brug for.

Hvis du skal have læsestof inden eksamen, så prøv wikipedia....

Kommentar
Fra : SimonGjer

Dato : 07-06-07 12:47

Hmmm...

Det er ikke første gang jeg høre noget i retning af:

Citat
sorry, du skulle have fulgt med i timen.

Her kan jeg sige at selvom jeg har fået topkarakter i fysik i folkeskolen, gymnasiet og universitetet samt fulgt med i alle timer - kan man sagtens have huller i pensum (Det skal lige siges at fysik var et af mine yndlingsfag). Her kan jeg sige, at det også for mig var nødvendigt at læse pensum i sidste øjeblik. Jeg tror meget få kan sige at de kunne alt i fysik inden eksamenslæsningen!

Derimod vil jeg medgive at det er svært at svare på et så bredt spørgsmål som der bliver stillet her. Det bedste svar jeg kan give her er prøv wikipedia eller en søgning på nettet.

Mvh. Simon

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 07-06-07 12:56

en nem måde at afprøve metallers rækkefølge med hensyn til "ædelhed" er at sætte dem sammen to og to så de rører hinanden i et glas saltvand. Glas, salt og vand haves i de fleste husholdninger, så det er bare metallerne i pæn rengjort udgave, man skal have fat i. efter få minutter vil det ofte røbe sig, hvilker metal, der er den svage part, enkelte kombinationer i den mere ædle ende, tager længere tid. Den klassiske er mørkt sølvtøj, der blir viklet om med alufolie og stillet i saltvand. Sølvet blir skinnende, og alufolien blir ætset væk