/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
hvad dato blev de konfirmeret
Fra : 2601
Vist : 805 gange
200 point
Dato : 07-06-07 11:53

Jeg har en Konfirmation i 1788 i Butterup Kirke Dom ?

Deter opslag 74 i Tuse Kirkebog 1785-1827 i Tuse herred, Holbæk Amt.

På forhånd tak

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 07-06-07 12:44

Jeg har kigget lidt på

http://hjem.get2net.dk/bransholm/Filer/Kirkedage.doc

og mon ikke der menes:

Qvasimodo geniti (qvasi.) eller dom. Albis = 1. søndag efter påsken

Med venlig hilsen

Ejvind

Accepteret svar
Fra : Varla

Modtaget 210 point
Dato : 07-06-07 12:47

Ifølge

http://www.rmadsen.dk/kal/dk13d.htm#1786

er påskedag identisk med 16. april 1786, og søndagen efter påske må så være den 23. april 1786

Undskyld jeg glemte det i sidste "skriv".

Med venlig hilsen

Ejvind

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 07-06-07 14:30

Tak for svaret Varla.

Medes jeg husker det så blev Emma Sophie Mathilde Wittrock gift 29. november 1901 i Køge Kirke, Ølsemagle sogn i Ramsø herred, Københavns amt.
Notr:
Ungkarl jernbaneassistent Peter Andreas Jørgen Victor Jensen Schmidt aarhus, fød på Barritsskov mølle, barrits Sogn, 3. maj 1880, søn af afdøde Mølleforpagter Søren Terkelsen Jensen og hustru marie Vilhelmine Schmidt, Aarhus.
Pigen Emma Sophie Mathilde wittrock, køge født i Aarhus 3. marts 1875, Datter af Stationsforstander Helmouth Georg Wittrock og hustru Antonette Wilhelmine Mussmann, Køge.
Forlovernes fulde Navn, Stilling og Bopæl:
brudens fader.
Jernbaneassistent Julius Frederik Georg Wittrock, København.
Når blev Tillysning bestildt: 12. November.
når fandt Tillysning sted. 15, 22. og 29. November.
Ølsemagle Kirkebog side 154 nr. 32.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 07-06-07 17:23

Jeg takker for oplysningerne. Hermed har også jeg haft glæde af spørgsmålet, idet nævnte
Emma Sophie Mathilde Wittrock
er en fjern slægtning, idet hun og jeg har et anefællesskab via bl.a. borgmester Peder Juel og hustru, Mette Segebodsdatter Krummedige, og dermed fælles aner til omkring 1100-tallet.

Måske der er basis for at vi kan udveksle informationer ?

Med venlig hilsen

Ejvind

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 07-06-07 17:31

En fejlrettelse - jeg havde overset at du skrev 1788 og har taget datoerne fra 1786.

Påskedag 1788 er 23. marts 1788, og søndagen efter påske derfor den 30. marts 1788.

Endnu en gang undskyld fejlen - håber du selv har set problemet, men ellers skulle jeg gerne have rettet det nu.

Med venlig hilsen

Ejvind

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 07-06-07 17:40

UPS:
Køge Kirke, Ølsemagle sogn i Ramsø herred, Københavns amt
Køge Kirke ligger nu nok i Køge Sogn
og
Ølsemagle Kirke i Ølsemagle Sogn
altså 2 forskellige sogne, selvom de begge ligger i Ramsø herred, så er dog en bid af Højelse Sogn mellem de to sogne.

Ejvind