/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Markerede muskler, fast bagdel og vaskeb~
Fra : metteersmuk
Vist : 1174 gange
40 point
Dato : 21-01-03 23:10

Hej.

Jeg er netop gået igang med at træne i form & fitness.
Mit formål er at få en markeret og stærkere krop, jeg vejer det jeg skal, men jeg vil altså gerne have større muskler på hele kroppen. Dog slet ikke kingsize, men blot større og mere markeret, da jeg er ret spinkel.
Samtidig har jeg svært ved at finde rundt i alle de godt råd om kost i forbindelse med træning. Jeg spiser varieret og sundt, men da jeg er så spinkel har jeg behov for at vide hvad jeg skal spise og hvornår for at det suplerer min træning godt. Jeg er nemlig bange for ikke at forøge min muskelmasse selvmom jeg træner intensivt. Især vil jeg gerne have en stærk og markeret mave, samt styrket min bagdels muskler/ slanket bagdelen.
Jeg er startet med at træne om morgenen 4-5 dage om ugen, men vil gerne supplere med evt. aftentræning 2 gange om ugen, hvis det vil være godt for mine mål?!

- så hvad skal jeg spise og hvornår? før/efter træning? (jeg træner fint uden at spise først om morgenen)
- og hvad skal jeg primært træne med?
- og i hvilken rækkefølge

På forhånd mange tak.

Med venlig hilsen Thomas

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 21-01-03 23:39

I de fleste Form & Fitness centre er der nogle ganske dygtige trænere der kan hjælpe dig med et træningsprogram, der passer til dig og din krop. De kan også hjælpe med hensyn til kost.
Men der er dog nogle tommelfingerregler
Regelmæssige kostvaner - herunder også morgenmad
Træne små muskelgrupper før store, i programmet - så man ender dagen med at træne ben/lægge
Og ikke at træne alle ugens dage da kroppen skal have hvile, så man ikke slider den ned i stedet.

Men snak med dem på centret, de kan bedre "se" dit problem.

Go' fornøjelse

Kommentar
Fra : arne1

Dato : 03-02-03 22:42

ja..de har en uddannet halløj dernede... MEN MEN MEN for at tage på i vægt - specielt når du træner er det vigtigt at spise meget protein...specielt når du er så tynd...du kan købe proteinpulver..(sikkert også i centret) desuden kan kreatin være med til at boste dine ydelser med op til 20 %..Der står på pulveret hvordan det skal indtages...(skal suppleres med kulhydrater)------ellers så bare spis sundt og varieret...men husk protein...det kan være en god ide at indtage proteindrik før eller efter træning..for at få optimal effekt...

Nå, men det vil tage lang tid at gå i detaljer, men du skal primært fokusere på de store muskelgrupper, da de er lettere at få til og vokse...og desuden også "ser ud" af mere... Hvis du er meget slank i det kan det også være en god ide at fokusere på skulderpartiet...ved at styrke det vil du naturligt komme til at se bredere ud...

Det kan stort set deles ind i nogle enkelte grupper:

Ben - her tænkes mest på de store lårmuskler...der er typisk maskiner i form og fitness til disse øvelers...
´Mave- her går jeg ud fra at du kender rutinen...men husk når du træner maven også lige at tage et par omgange for ryggen...for ikke at give dig en "skæv" holdning..hvis du virkelig vil have store mavemuskler, så træn normale mavebøjninger i et par måneder hver anden dag... HEREFTER begynder du at bruge maskinen(hvor man lægger skråt)...sammen med normale mavebøjninger - nup evt nogle kg. på brystet...

Bryst - her kan der ske noget...brystmusklen kan vokse...og give et bredere look...bare brug bænkpres...
Skulder - der er adskellige maskiner til skulderne...så bare gå igang...
Arme - det giver sig selv...bare kom igang..

Angående bagdelen...den er der flere teorier om...men en god ide er step...du kan mærke det i r.... flere dage efter hvis du virkelig går til den...ellers er løb også ok..der findes også nogle maskiner...men man skal ikke træne r.... for meget...så ender man med en "anderøv"...men der skal meget til...

Men vigtigst af alt lad for h...... være med at træne 1-2 gange om dagen...det virker ikke...muskler vokser kun når de hviler...hver gang du bruger dem, så nedbryder du dem...og de vokser når de hviler og genopbygges...
Desuden vil du også bare blive træt af alt den træning uden resultat...

Når det er sagt...så KAN man selvfølgelig godt træne 1-2 gange om dagen, men det kræver at kroppen inddeles i zoner...således at du en dag træner ben...den næste måske arme... osv... således at de forskellige muskler får tid til at hvile ud..
En hovedregel til træning er hver anden dag...men det er styrketræning..hvis du f.eks. vil tage ud og løbe på 2. dagen er det helt fint...

Accepteret svar
Fra : arne1

Modtaget 40 point
Dato : 03-02-03 22:44

Og lige en mere til den med mad...det er meget vigtigt at du aldrig går sulten...når kroppen vokser har du brug for energi...desuden vil du opleve at du kan spise mere uden at tage på...da muskler kræver meget energi... (bodybuildere æder som s...) Held og lykke med det...