/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
æ-ø-å i microstof live
Fra : Manse9933
Vist : 599 gange
200 point
Dato : 07-06-07 11:16

Jeg er ved at lave min egen startside(home)og
jeg kan ikke forstå hvorfor at når jeg f.eks.
skriver æbler/øl/ål i Microsof live vil den
ikke aksepterer æ-ø-å i søge resultatet,altså
som første bogstav i søge teksten,er der
nogle der kan forklare mig det??
Det virker upåklageligt i yahoo og google
søge resultater.
http://manse9933.dk/un_sider/aviser/aviser.htm

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-06-07 11:27

Microsoft

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-06-07 12:55

Du kan prøve at sætte følgende ind

Kode
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>

<title>*Dagens nyheder*Læs nyhederne et sted*Startside*</title>
<link rev="made" href="mailto:" />
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
<meta name="generator" content="NoteTab" />
<meta name="author" content="Manse9933" />
<meta name="description" content="dagens nyheder et sted" />
<meta name="keywords" content="" />
<link rel="stylesheet" href="../css/aviser.css" type="text/css" />
</head>

hvor jeg har tilføjet lidt og skiftet charset=ISO-8859-1 ud med charset=utf-8, det er ikke afprøvet, men måske virker det ellers må du lige afvente molokyle's ankomst.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-06-07 13:13

Det virker nu på live og google men yahoo har problemer ,prøv engang at søge på æbler

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 200 point
Dato : 07-06-07 14:23

Du kan prøve at læse lidt om tegnsæt her

http://www.ae35-unit.dk/standard/encoding.html
http://design.emu.dk/artik/03/36-tegnsaet.htm

Måske kender du dem.

Desværre kan jeg ikke hjælpe dig - aner ikke hvad man gør yderligere men vil følge ivrigt med i spørgsmålet, for at se løsningen.

//bentjuul

Godkendelse af svar
Fra : Manse9933

Dato : 07-06-07 19:22

Tak for svaret bentjuul,vi fik det til at virke på live med dit foreslag men
så gik det galt med yahoo,så live er blevet sat uden for døren
Jeg har læst højt og lavt uden at kunne finde en løsning,
det er måden microblød har opbygget deres søge tjeneste på(skifter auto til browserens sprog, men den samme søge maskine for alle sprog,scripts)
Manse9933

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-06-07 20:09

Jamen tak selv Manse9933 - det er et møg-irriterende problem og jeg har også læst stolpe op og stolpe ned i dag.

Dog havde jeg håbet at man måske kunne scripte sig ud af det, men jeg kunne intet finde. Måske kunne molokyle have hjulpet, det vil jeg høre ham om ved lejlighed.

God fornøjelse med din hjemmeside, som bliver spændende at se helt færdig. Skal du bruge et banner eller andet i flash - så send en mail - du tager blot mit nick og sætter gmail.com bagefter.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-06-07 06:07

Okay, tak for tilbudet det er da muligt jeg for brug for noget bling bling
rå hygge
Manse9933