/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Sexualitet / Spørgsmål
10  piaskov 789
Manglende sexlyst
Fra : idaw
Vist : 1778 gange
100 point
Dato : 07-06-07 07:34

Hej!

Jeg mangler sex!! Nej, jeg mangler lysten til sex

Jeg får anti-dep-medicin, og min manglende lyst skyldes nok medicinen...
Nogle råd? (udover at droppe medicinen, tak)
Som der findes viagra til mænd, findes der så noget til kvinder? Evt natur medicin?

Mvh Ida.

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 07-06-07 07:55

Hvad skal du bruge den lyst til? Prale overfor veninderne? Viagra har mig bekendt kun noget med rejsning at gøre, ikke lyst, men der findes masser af påståede lystfremmende stoffer i sexbutikker. Mon ikke den største virkning kommer fra forventningen.
Måske er det bedste middel der kan foreslås at du lærer din partner om forspil.

Kommentar
Fra : idaw

Dato : 07-06-07 08:00

Hvad jeg skal bruge min lyst til?? Ja, hvad tror du egentligt selv

Min kæreste gør alt... Jeg gør alt... Prøver alt... Før jeg fik medicin havde jeg jo slet ikke det problem...
Du har nok ret i at Viagra "kun" er til rejsningen, ikke til lysten, det var mere for at give et eksampel på at der kan være en medicinsk løsning på problemet.
Jeg ved ikke hvor meget jeg tror på det man kan købe i sex-butikker, men der er måske nogen der har erfaring??

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 07-06-07 08:09

Hej

Min kæreste havde også problemer med sexlivet, men skiftede over til cipralex og det hjalp, så det er muligt at det er en bivirkning fra din medicin. Tag en snak med en psykiater, de ved somregel mere om bivirkningerne end den almene læge.

mvh timeglas

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 07-06-07 08:09

Nåh, du HAR en kæreste. Dit spørgsmål var ellers jeg..jeg ..jeg, hvor den vel burde være 'vi'. Arbejd sammen om det - hvis du hele tiden tænker 'JEG har et problem', så kvæler det vel den sidste rest af lyst.

Kommentar
Fra : idaw

Dato : 07-06-07 08:13

Hihi, nej, vi er skam 2

Men problemet er jo os vores begges, da jeg jo gerne vil give ham sex, og have lyst til sex med ham(ikke at jeg har lyst til sex med andre).
Han er heldigvis tålmodig og forstående....

Timeglas- ja, jeg tror os jeg vil prøve at snakke med en læge/psykiater om det, men har nævnt det før og ikke rigtigt fået nogen "reaktion" på det...

Mvh Ida.

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 07-06-07 08:18

Hov der er evt. gået lidt ged i 2 af samme besvarelser fra mig, men serveren er lidt/meget langsom i øjeblikket.

mvh timeglas

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 07-06-07 08:20

Det er vigtigt at du finder en anden læge. Min kæreste tog også på i vægt og det sagde egen læge var egen skyld, men anden psykiater sagde at det var antidepressiv medicins skyld, så det er vigtigt du finder en der ved noget om det.

mvh timeglas

Kommentar
Fra : idaw

Dato : 07-06-07 08:24

Ja, jeg har også prøvet at tage medicin jeg tog voldsomt på af, stoppede meget hurtigt med det.

Jeg er lige startet i nyt behandlingsforløb, måske sku jeg nævne det der...

Kommentar
Fra : maler-fidusen

Dato : 07-06-07 09:12

SSRI'erne (lykkepillerne) påvirker ens sexlyst så man mister den helt eller delvist... derimod er der andre præp. som ikke skulle gøre dette bla. Remeron.
Det findes en række plantestoffer, der kan øge sexlysten hos både mænd og kvinder. For mænds vedkommende er det bla. Muira puama, fx MuraVie, og for kvinders Maca, hvor der er flere produkter på markedet. Også Gingko biloba, Yohimbin, kardemomme, kanel, ginseng mm. kan fremme sexlysten. Man kan læse mere om det i James A. Dukes bog "Det grønne apotek". Både om mænds og kvinders problemer med sexlysten. Chokolade, kaffe og bukkehorn er blandt mulighederne
Ellers er der mulighedden for det nye plaster "intrinsa" - dette skulle fremme sexlysten hos kvinder.. se dette link
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/09/22/101505.htm

Håber du får styr på det igen - det går jo slet slet ikke når man mister lysten

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 07-06-07 10:29

Det er da noget mange kommer ud for. Men det går forhåbentlig over igen. En ensformig hverdag, stress, for meget arbejde osv kan være grunden.
Vent til ferien kommer - slap af - og vær dig selv, så kommer det nok igen.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-06-07 11:32

En gang i tidernes morgen sagde man at E-vitaminer
gjorde noget ved sexlysten.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 07-06-07 11:50

du siger noget med, at i har gjort alt! Så tænkte jeg mon også i har prøvet. at holde en pause for at se om lysten indfinder sig af sig selv. Det hele kan da vist også blive for anstrengt eller pligtbetonet.
Medicinen ved jeg ikke noget om; Men måske der findes andre typer med andre bivirkninger. Naturmedicin og hjælpemidler tror jeg ikke meget på:

Kommentar
Fra : maler-fidusen

Dato : 07-06-07 11:51

visse antidepressive midler er medicinsk bevidst fjerne lysten da medicinen påvirker de områder i hjernen, som har særlig betydning for den seksuelle lyst.
Derudover har sexlysten selvfølgelig også noget med hormonerne at gøre. Det er især hormonet testosteron, det handler om. Både mænd og kvinder danner testosteron, selvom det er det mandlige kønshormon, og det fremmer lysten hos begge køn.
Testosteronmængden i blodet falder med alderen, selvom det ikke går så hurtigt som med nedgangen i østrogen produktionen hos kvinder efter overgangsalderen. Det er dog langt fra alle ældre mænd, der mangler testosteron, og det kan være et tveægget sværd at behandle mænd med testosteron indsprøjtninger, da hormonet øger risikoen for kræft i prostata. Giver man testosteron til kvinder, får de skæg, øget behåring og dyb, hæs stemme.
Mange former for medicin nedsætter potensen og sexlysten, især sløvende medicin, antidepressiv medicin, vanddrivende og blodtryksnedsættende.
Jeg ville personligt tale med min læge om at prøve en andet præp. af anti-dep. som ikke giver denne bivirkning for disse findes og når den er en medicinsk påvirkning af hjernen kan man intet stille op selv for at øge lysten!

derfor kan man ikke selv gøre så meget. Det er hormonet testosteron (jo den er god nok det har kvinder også) som gør at man har lyst til sex ..

Kommentar
Fra : idaw

Dato : 22-06-07 22:10

Jeg er meget intr i det Maca -stof, MALERFIDUSEN nævner, kan du fortælle mere om det?

Vi har prøvet at holde pause, det har vi jo været nødt til eftersom lysten ikke er der i LAAAAAAANGE perioder, og jeg rejser desudenvæk en del i perioder.
Mht til at skifte andet anti-dep jeg er åben for andre forslag en remeron, for det tager jeg meget på af, derud over skal det et af de lidt stærkere, end cipralmil, cipralex osv.
Er der en der ude der fåa noget antidep medicin der IKKE mangler sexlysten?
Og nej, det er nok ikke pga stress, daa jeg er førtidpensionist, og går hjemme for det meste:)

Mvh Ida.

Annuller spørgsmålet
Fra : idaw

Dato : 20-08-07 12:26

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål