/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Svensk tekst (og måleenheder)
Fra : JustAsking
Vist : 1164 gange
150 point
Dato : 07-06-07 00:51

Så er den gal igen. :D

Opmåling af tørre ingredienser.
Mättbägaren (målebægeret) baseras på amerikansk standard 8 uns vätska 1 kopp - en brittisk kopp är 10 uns vätska"

Det med fed er en præcis gengivet sætning fra manualen. Hvad er det gentlig der står?

Og hvordan passer det sammen med det ser står på målebægeret? Her er mulighederne:

2 OZ, 4 OZ, 6 OZ, 8 OZ

50 ml, 100 ml, 150 ml, 200 ml

1/8 CUP, 1/4 CUP, 1/3 CUP, 1/2 CUP, 2/3 CUP, 3/4 CUP, 1 CUP

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-06-07 01:11

der står at målene på målebægeret er baseret på amerikansk standardmål, sådan at :

8 "amerikanske" uns(OZ) = 2 deciliter (200ml) eller 1 kop

i modsætning til engelske mål: 10 uns (OZ) = 2 deciliter (200 ml) = 1 kop

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-06-07 01:13

Eller også: 1 amerikansk uns = 25 ml

1 engelsk uns = 20 ml

mvh dova

Kommentar
Fra : JustAsking

Dato : 07-06-07 01:30

Så "en brittisk kopp är 10 uns vätska" skal kun opfattes som info, ikke noget jeg skal bruge til noget?

Kommentar
Fra : JustAsking

Dato : 07-06-07 01:32

Og du er helt sikkerpå at 'uns' og 'OZ' er det samme?

(På den ande side, hvis det ikke er, kan jeg slet ikke få det til at give mening)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-06-07 01:36

Prøv at gå til denne side: http://www.internetstart.dk/facts/maal.asp måske noget du kan bruge

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-06-07 01:38

Oz og ounce er det samme

Kommentar
Fra : JustAsking

Dato : 07-06-07 01:43

Ups, det er sent. :§ Skal fluks i seng. Læser videre i morgen. :)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-06-07 01:55

Sov godt

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 07-06-07 06:08
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-06-07 08:07
Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 150 point
Dato : 07-06-07 08:45

1 kopp [US] = 2.3658824 deciliter meget præcist

du kan selv kigge her: http://www.receptbankenskokbok.se/omvandla_dl.php

Kommentar
Fra : JustAsking

Dato : 09-06-07 21:12

Jeg tygger stadig på hvem jeg skal give pointene. Syntes ikke nogle af svarene burde have hele 150 point for dette. Lidt for nemt ... Men det er selvfølgelig mig selv der har valgt antallet!!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-06-07 21:30

har du da ikke fået tilfredsstillende svar ???

Kommentar
Fra : JustAsking

Dato : 09-06-07 22:26

Jo, men syntes ikke at der - da det kom til stykket - var et svar der var bedre end resten. Brugte en smule af nogle stykker. Og man kan jo ikke fordele pointene imellem flere (så vidt jeg kan se).

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 10-06-07 09:28

Det er da en kedelig kommentar du der giver, syntes jeg.

Alle har været villige til og hjælpe dig og så skriver du, at kommentarene ikke er de point værd.

sparer du da dine point op til din alderdom????

Kommentar
Fra : JustAsking

Dato : 17-06-07 22:11

knh15 >

Jeg har ikke skrevet at jeg ikke syntes svarene er point værd. Det jeg skriver er at jeg havde svært ved at vælge et frem for de andre, da jeg der er mere end et der kan bruges. Altså som er lige gode. Det er to vidt forskellige ting. Du kan åbenbart ikke læse indenad!

Og nej. Jeg samler ikke på point. Siden her er slet ikke en af min foretrukne. Får jeg ikke igen brug for hjælp til noget jeg kan spørge om her, kommer jeg her højest sandsynligt ikke igen.

Godkendelse af svar
Fra : JustAsking

Dato : 17-06-07 22:15

Tak for svaret.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-06-07 06:02

velbekomme