/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Fonts / Spørgsmål
10  Bille1948 320
Redigere i en fonttype?
Fra : blank
Vist : 849 gange
100 point
Dato : 06-06-07 23:51

Hey

Jeg bruger skrifttypen "Chaucer"

Når jeg skriver et stort A kunne jeg godt tænke mig, at højre ben i a'et kunne forlænges (gerne ned til næste linie). Er det muligt og hvordan?

Eller findes der en skrifttype, der minder om "Chaucer", hvor a'benet er længere?

Er det til at forstå

Accepteret svar
Fra : Balcanard

Modtaget 100 point
Dato : 07-06-07 08:22

Med dette program (prøveversion) kan du redigere / oprette http://tinyurl.com/yshvpc

Kommentar
Fra : jesper.s

Dato : 07-06-07 08:23

Her er et program hvor man kan redigere, lave sin egne fonts mv.

http://www.fontlab.com/

God sommer til alle.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-06-07 21:48

Husk så, at når du forlænger benet på f.eks. "A", så skal du også forlænge alle de andre karakterer, da bundlinien i karakterbilledet er bestemmende for hvordan teksten vil se ud på det færdige resultat.

Godkendelse af svar
Fra : blank

Dato : 07-06-07 22:02

Super program I begge har henvist til. Balcanard du scorer point. Du var 1 minut før jesper.s

Og til dig severino: hvad skal jeg dog gøre uden dig Du har altid et råd med på vejen. Bliv ved med det. Det er bare så dejligt, at du altid har en hjælpende vejledning - og beskrevet så selv jeg kan forstå

I mit tilfælde er det nu meningen at højre ben i "A" skal gå ned på næste linie.

Når jeg nu har jeres opmærksomhed, kan I så fortælle hvorfor jeg ikke kan bruge min nye redigeret "A". Jeg har gemt og installeret efter vejledningen. Er det fordi, at jeg ikke har gemt min nye font under windows/font. Det anbefalede guiden at jeg IKKE skulle gøre.