/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Installation af Open Office
Fra : me67
Vist : 1052 gange
500 point
Dato : 06-06-07 23:16

Nu har jeg for alvor besluttet mig for at jeg vil prøve at køre Linux.

Jeg har derfor gennem lidt tid fulgt med her for ligesom at veje stemningen
for hvilken distribution jeg skulle give mig i kast med - valget faldt på ubunto 7.04.

Jeg har så nu fået ubunto installeret på min notesbook, uden de store vanskeligheder.

Min næste ide var så at finde et officeprogram lidt alla M$ Office og faldt på
Open Office.org 2.2

Der findes åbenbart 2 versioner af programmet - en "deb" vers. og en "rpm" vers.
Hvilken af ovenstående skal jeg bruge ???

Dernæst kunne jeg så godt tænke mig at en venlig sjæl ville skære installationen
af ovenstående officeprogram ud i pap for mig så dette også vil lykkedes for mig.

Venligst ME67

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 06-06-07 23:31

deb er til "Debian" kernel - og det er den til Ubuntu

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 06-06-07 23:33

...jeg kan ikke guide dig, da min egen Linux installation er gået i sort ....

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 510 point
Dato : 06-06-07 23:47

O.O.o har da været på mine Ubuntu installationer og de opdateres via opdateringssysemet.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-06-07 23:49

Ubuntu giver jo mulighed for, at hente programmer.
Nederste punkt i programmenuen hvor du kan kigge under kontorprogrammer og der finder du O.O.o

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-06-07 02:58

Som BjarneD skriver, er OpenOffice der ikke allerede jeg kan ikke huske om den var der, prøv at klikke øverst til venstre, på Programmer gå ned og klik på Kontor, der er den hvis den er instaleret, ellers instalerer du fra Tilføj/fjern som er nederst når du klikker på Programmer, i Tilføj/fjern kan du skrive openoffice i søgefeltet, og lad Supported Ubuntu Applications stå i højre side, så får du mulighederne serveret i højre side af vinduet, du markerer dem du vil instalere og klikker Anvend for at instalere, klikker Anvend en gang mere, når du har set det valgte igennem og godkendt,, OpenOffice er nu på engelsk (det var den hos mig) den danske sprogpakke finder du i Synaptic pakke håndtering, her kan du også klikke på Søg, og søge på: openoffice danish, for at udelukke de afsindig mange andre pakker, højre klik på de valgte og Marker til instalation, klik Anvend og så videre, som i Tilføj/fjern, du kan også instalere OpenOffice i Synaptic pakke håndtering, men det synes jeg er helt uoverskuelig, med de mange muligheder

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-06-07 03:09

Hvis du hellere vil hente OpenOffice fra nettet, så hent her: http://da.openoffice.org/index.html vælg Linux deb versionen, og lad Arkiv håndtering åbne og instalere efter hentning, det er sandsynligvis også der markering står som standard i Download vinduet (hvis du bruger Firefox)

Kommentar
Fra : me67

Dato : 07-06-07 09:22

ja det ser jo ud til at det hele allerede er installeret.

Jamen så behøver jeg jo ikke spekulere på det "lille" problem - videre til næste

Smider lige lidt poeng til jer som har svaret på mit indlæg.

Tak for hjælpen.

Venligst ME67

Godkendelse af svar
Fra : me67

Dato : 07-06-07 09:24

Tak for svaret og hjælpen BjarneD.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-06-07 09:43

Ubuntu er rigtigt god og det er jo bare klar til brug. ...og så er det jo BILLIGT!