/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Vores hund fælder MEGET
Fra : ibenib
Vist : 9089 gange
25 point
Dato : 06-06-07 22:13

Vores skønne lab/sankt bernhard fælder rigtig rigtig rigtig rigtig meget.
Han er verdens dejligste hund af sind, men hans fældning er for meget
for os. Han fælder hele året og i de almindelige fældnings perioder fælder
han tre gange så meget.

Vi kan støvsuge hver dag og går han en tur hen over gulvet kan man
dårligt se vi har støvsuget! Det hjælper ikke at børste ham og
vi har spurgt dyrlægen der ikke mente der var meget at gøre.

Gode råd? Kosttilskud? Ideer? Alt modtages gerne.

Kommentar
Fra : maler-fidusen

Dato : 06-06-07 22:24

Der findes et blad for hunde ejere Vi med hund http://vimedhund.tv2.dk/?ss...
mine forældre køber dette og har fået en kostplan til hunde som gør at de ikke fælder og ikke laver stort så ofte som normalt.
Kosten går ud på ikke at give hundende tørfoder osv. De skal ha blended frosne eller friske grøntsager med rå fisk eller rådt hakket kød, det kan f.eks være rødspætte fileter eller hakket oksekød. (min mor køber store pakker på tilbud, bleder det sammen og serverer)
Mine forældres 2 hunde vold-æder og elsker maden - de har allerede efter 2 uger set et godt resulatat mht. fældning så min mor siger hun ikke behøver støvsuge hver dag mere - det samme gælder deres afføring.
Tit er fældning forbundet med kosten...
Held og lykke....

Kommentar
Fra : maler-fidusen

Dato : 06-06-07 22:30

Har fundet lidt nærmere omkring det. http://vimedhund.tv2.dk/sundhed/article.php/id-7044115.html

Råt er godt
Råt kød og grøntsager. Indvolde og hvidløg. Det er menuen for de hunde, som fodres efter BARF-metoden. En metode, som ifølge tilhængerne giver sundere og gladere hunde og som sørger for, at hundene bliver fri for alt fra allergi til dårlig ånde.

Håber du kan finde inspiration i dette....

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 07-06-07 00:13

lige dele kalun, ris og grøntsager..ikke i vægt men volumen..din hun vil elske det og bliver aldrig syg.
Jeg giver min hund det, men har også tørfoder som hun får indimellem..det er ikke altid jeg lige har tid til at koge ris eller skære grøntsager...
Men hun har den flotteste pels, og fælder kun ca 2 gange om året.
Sæ´føli smider hun lidt hår indimellem også, men det er småting.

Kommentar
Fra : idaw

Dato : 07-06-07 07:41

Jeg vil også anbefale dig at skifte til noget andet kost, det blev vi anbefalet af dyrlægen til vores, der også fælder året rundt(hvide hår OVERALT). Dyrlægen har sikkert en gratis liste, eller du kan finde den online over hvad fuldfoder til hunde SKAL indholde. Gå efter den når du vælger foder, det dyreste er ikke nødvendigvis det bedste.

Mvh Ida.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-06-07 12:27

Jeg tror også, det kan være kosten.
Hvad får han at spise?
Og hvor gammel er han?

Kommentar
Fra : ibenib

Dato : 07-06-07 22:48

Tak for jeres svar.

Han er 3år gammel. Han får eukanuba tørfoder....
Jeg har læst/hørt om det med råd kød.... måske vi skal prøve det!!

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 08-06-07 13:09

Får han noget fiskeolie? Hvis han næsten kun får tørfoder, så er det ikke sikkert at han får nok omega 3 fedtsyrer... 1-2 spiseskefuld daglig, efter hvor stor han er, kunne måske hjælpe. Måske er det nok til at mindske fældningen..

Men der er også mange, der er glade for BARF foder, altså foder bestående af rå fødevarer. Så hvis du har mulighed for det, så kan du da prøve. Jeg har ikke selv erfaring med det, for det kræver en stor fryser..

http://www.barfcenter.dk/