/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Negle flækker på LANGS
Fra : jeb3
Vist : 5945 gange
100 point
Dato : 06-06-07 13:50

Hej. Jeg har nu 3 negle, der flækker på langs af neglen. Dvs. ude fra og ned mod negleroden.
Jeg synes jeg har prøvet alt, men flere idéer ønskes, da intet endnu har hjulpet.
Det er smertefuldt, og megatræls, da de tre negle bare er nødt til at være SUPERKORTE.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 06-06-07 16:49

har du også prøvet med B-vitamine? Olie/creme til at holde dem bløde og smidige?. Det er måske en god ide at vise dem til lægen, han kender måske en fidus.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 06-06-07 17:00

Jeg spiser ALTID vitaminer, samt får masser af grønt.
Olie, cremer, nailhardner... Jeg har prøvet det.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-06-07 18:00

http://www.helsenyt.com/frame.cfm/cms/id=2791/sprog=1/grp=8/menu=14/

kontakt en hudlæge - de ved en masse om den slags

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 06-06-07 19:18

De vitaminer, jeg tror MÅsKE kan hjælpe er B-combi, de indeholder hele complekset af B-vitaminer
Men lægen kan sige dig om det er en mangelsygdom, eller noget andet.

Kommentar
Fra : maler-fidusen

Dato : 07-06-07 10:12

Som udgangspunkt afhænger dine negles tilstand af, om du får nok af de rigtige vitaminer og mineraler. Du starte derfor begynde med at se nærmere på, om du gennem din kost får nok af B-vitaminer, calcium og protein, der er med til at holde dine negle sunde. Få evt. din læge til at lave en blodprøve for at checke dette. Selvom du f.eks tager b-vitamin er det ikke sikkert du kan optage det hvis du mangler andre vitaminer/mineraler. alle vitamer mv. er afhængige af hinanden.
Derudover afhænger din negles sundhed af plejen.
Neglebånd. Al hvad du behøver til pleje af dine neglebånd er madolie.Fyld en lille skål med lunkent vand og tilsæt nogle dråber olie. Hold neglene i vandet i fem minutter. Herefter vil dine neglebånd være dejligt bløde, så du kan skubbe dem ned. Brug evt. lille pind af rosentræ, da stålspidsen på en neglefil er for hård til de bløde neglebånd.
Har du ikke tid til at putte fingrene i blød, kan du smøre dine negle og hænder ind i olie regelmæssigt, dette vil holde både neglebånd og hænder bløde og pæne. (det samme gælder fødderne)
Når man har klippet negle skal man altid file, for at undgå at spidsen på din negle flosser og flækker, må du ikke file frem og tilbage på neglen. Fil fra ydersiden af neglen og ind mod midten. Først fra den ene side og så fra den anden.
Bruger du neglelak, skal du gøre det til en vane at bruge underlak. Med underlak undgår du 1) at få misfarvede negle og 2) gør underlakken at de stærke stoffer i lakken ikke slider på neglen.
Når du fjerner neglelakken så brug ALTID neglelakfjerner UDEN acetonen da kemiske stoffer slider på negle så de flosser.
Regelmæssig brug af neglelak hårdt for dine negle så hold pause engang imellem og lad neglene på luft.

Held og lykke

Kommentar
Fra : sismofyt

Dato : 07-06-07 12:14

du kan også prøve med berthelsens silica og silicium - de sekskantede bøtter, som kan købes i matas.

Annuller spørgsmålet
Fra : jeb3

Dato : 02-07-07 12:09

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Har prøvet alt det i nævner