/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Vinduer åbne i maximal
Fra : classic26
Vist : 522 gange
100 point
Dato : 06-06-07 12:51

Hej

Hvordan indstille jeg Windows så det altid åbner vinduer i maximal størrelse.

XP og Vista!

tak /steen

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 06-06-07 13:01

Hvis ikke den er maximal, trækker du i siderne til du har den som du vil have den, og næste gang du åbner/starter skulle den gerne være der stadig.

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 06-06-07 13:27

Hej Stilkene

Dit tip virker når jeg bliver i f.eks. word, men ikke når jeg lukke word ned og starter det igen. Så starter det ikke i max. igen!.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-06-07 13:34

Prøv igen og igen, på min gamle computer skal det engang imellem gøres flere gange, før det går op for Windows at jeg mener det

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 110 point
Dato : 06-06-07 13:42

Ctrl + F10 skift mellem fuldt vindue og mindre størrelse af vindue

hos mig virker det at åbne i fuld størrelse hele tiden over kort tid - også programmerne - så husker windows indstillingerne

under vis kan du vælge at åbne i fuld størrelse

F11 åbner også i fuld størrelse - og husker indstillingerne til næste gang

under kontrolpanel - mappeindstillnger - fanebladet vis skal du fjerne hak ved gendan tidligere mappevinduer ved logon efter du har valgt fuld størrelse - men sørge for der er hak i husk hver mappes visningsindstillinger (hvis du ønsker det ved programmerne når de åbner altså)

Kommentar
Fra : Firstoftwo

Dato : 06-06-07 13:46

Hold CTRLtasten nede medens du trækker vinduet til den størrelse du vil have det

Mvh
Firstoftwo

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-06-07 13:46

når du åbner, så maksimer siden og når du lukker så gør det ved tryk på Alt+F4....så åbner den næste gang i stort vindue.

mvh dova

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 06-06-07 13:57

Højreklik på ikonet, vælg egenskaber og under feltet Kør har du forskellige muligheder for, hvordan det pågældende program skal starte: Normalt, minimeret og maximeret. Vælg maximeret, klik på anvend og Vupti: næste gang du starter programmet er vinduet maximeret.

Smukke_Ole

Godkendelse af svar
Fra : classic26

Dato : 07-06-07 08:44

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-06-07 08:49

velbekomme