/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
m4a til mp3
Fra : minnam
Vist : 1199 gange
200 point
Dato : 06-06-07 04:26

En bekendt af mig har lige pludselig opdaget at hans mp3 filer er blevet
ændret til m4a filer.. de kan godt afspilles men han kan ikke mere brænde
en musikcd i realplayer som han bruger.. hvad der lige er sket ved han ikke
men hvordan laver han lettest sine sange om til mp3 format igen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-06-07 08:01

http://www.codecs.dk/fil.php?filid=208 med det her for eks

jeg havde en enkelt gang det problem at jeg først måtte konvertere m4a til wave - og så til mp3 - men det var vist min egen fejl - det er ikke sket siden

Kommentar
Fra : minnam

Dato : 06-06-07 08:20

Hvor mange sange måtte du så konvertere ??

Jeg kan godt finde et program der kan konvertere til mp3 igen men mener det
går ud over kvaliteten men i dette tilfælde drejer det sig om mange sange
så det er vel ret omstændigt.

Tænkte om man kunne ændre settings eller foretrukken player for al musikken.
Men fornemmer det ikke er muligt i dette tilfælde..

ved du eller andre det ??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-06-07 09:35

som skrevet oplevede jeg kun en enkelt gang med ganske få filer(måske pga fejl 40+ ) - og ikke siden - men det er nu heller ikke noget jeg gør så meget i - Det var nu nemt at rette til men jeg husker ikke hvordan da jeg ikke har program til det mere.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 06-06-07 09:39

- jeg konverterede med denne:

http://www.download.com/Free-Mp3-Wma-Converter/3000-2140_4-10442362.html

- det gik som en leg, uden at forringe kvaliteten.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-06-07 11:36

Har du QuickTime instaleret ? Det kan være den der laver filerne om

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-06-07 12:56

Citat
hvad der lige er sket ved han ikke
jeg gætter på Itunes, hvis jeg gætter rigtig, så kan det gøres tilbage sådan:
Citat
1. Set your import encoder in iTunes to MP3.
2. Create a smart playlist where Kind is "AAC Audio File".
3. Select your new smart playlist, select all tracks, right-click, and select "Convert Selection to MP3."
4. If you want to delete the original M4A files, select all the files in your smart playlist and (on Mac) hit Option+Delete; there's no equivalent keystroke for PC, so you'd need to manually delete the AAC files from your library.
læs selv mere på siden hvor jeg kopierede fra: http://www.lifehacker.com/software/itunes/call-for-help-convert-m4a-to-mp3-and-keep-tags-intact-216010.php

Kommentar
Fra : minnam

Dato : 06-06-07 19:44

Til OVN

Jeg tror også han har installeret itunes som har
ændret det.. Jeg vender tilbage når jeg ved hvad
han har installeret for nylig.

M

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-06-07 01:24

Filerne ændrer ikke navn af sig selv, et eller andet har spillet ind og mistanken er oplagt, at rette mod Apple´s QuickTime og ITunes heldigvis kan det ændres tilbage din bekendt er vel hel sikker på at MP3 filerne ikke stadig er der ? Min ITunes ændrer godt nok filerne, men importerer dem til en mappe for ITunes filer, og lader de originale ligge hvor de var, prøv at klikke på Søg, skriv mp3 og se om der dukker noget op

Kommentar
Fra : minnam

Dato : 07-06-07 01:45

jeg beder ham checke om der ligger mp3 filer nogen steder..
vender tilbage når jeg ved mere.
foreløbig tak..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-06-07 08:51

http://kandu.dk/tip16125.aspx kig lige her hvis din ven måske har problemer