/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
win 98 SE install ikke komplet
Fra : Bewiched
Vist : 727 gange
20 point
Dato : 06-06-07 00:13

Hej fra ny bruger

Jeg har netop købt en brugt bærbar.

Sælger har prøvet at installere en win 98 SE på den - uden jeg har bedt om det, da jeg selv har en XP der skal på!
Sælger har gjort det fra en brændt cd (no no - ved det!) og installationen kunne ikke lade sig gøre - den stopper hvor den skal genkende plug & play enheder og låser fuldkommen.

Hvordan får jeg det ski** installationsprogram væk, så jeg kan installere min XP??

Skal lige tilføje, at jeg ikke er en ørn så svar udbedes i blondine læseligt sprog

(og hvordan/hvem skal have de dersens point???)

Kommentar
Fra : gozimza

Dato : 06-06-07 00:30

Hejsa.

Da xp er nyere en 98 se skulle det være muligt bare at starte op på din xp skive og installerer den derfra....den formattere selv disken under installation, så håber ikke der er noget på disken du vil gemme?i så fald må du hellere gemme det på nogle skiver eller ligende!

Håber du kan bruge noget af dette....

Ps: Og det med de point, det finder du nemt ud af......du accepterer bare det svar du kan bruge og så bliver du guidet igennem resten...

Hilsen Gozimza/Mikkel

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-06-07 00:38

Du lægger XP cdèn i, og starter computeren fra bunden.
Hvis den er stillet i bios til at starte fra cd, vil den komme og spørge om den skal starte fra harddisk, eller cd. Du går ned på cd, og trykker enter.
Du vælger xp installation, og bliver guidet igennem.
Hvis den spørger om, hvor xp skal ligge, vælger du den største partion!
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : nuber2

Modtaget 20 point
Dato : 06-06-07 00:41

Du skal muligvis i bios og indstille maskinen til at boote fra cd-drev, ellers burde det bare være at stoppe xp cd'en i drevet og genstarte..........

Kommentar
Fra : Bewiched

Dato : 06-06-07 05:38

der står, at den booter fra cd - men den læser ikke cd'en, den går bare direkte videre til det punkt hvor den er stoppet i 98 installationen ..

Kommentar
Fra : Bewiched

Dato : 06-06-07 05:49

hehe - tjekkede alligevel bios og ændrede samtlige 4 boot devices til cd-rom, SÅ skete der noget

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-06-07 08:54

Ja men den går ikke.
1. Boot = CD
2. Boot = harddisk

Hvis du også har diskettedrev så:

1. Boot = diskettedrev
2. Boot = CD
3. Harddisk.

Ellers vil den ikke kunne fuldføre installationen.
Kig evt. her:
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4

Kommentar
Fra : Bewiched

Dato : 06-06-07 11:26

e.c -> jamen så har jeg bare været heldig - det gik da
XP er færdig installeret og jeg har været inde og ændre boot tilbage igen

Tak for hjælpen alle, håber jeg må vende tilbage en anden gang

nuber2 - det var dig, der fik mig til at dobbelttjekke bios - du får mine almisser

Godkendelse af svar
Fra : Bewiched

Dato : 06-06-07 11:27

Tak for svaret nuber2.