/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Kopi af designer møbler
Fra : ivanovic1
Vist : 4314 gange
50 point
Dato : 05-06-07 22:16

Hej Alle,

Søger lidt ekspertise inden for området salg af designer møbler, hvor jeg har hørt lidt om forskellige regler/lovgivninger.

Første hypotese: Det er lovligt at kopiere et møbel design, hvis "designet" er over 25 år, og man benytter sit eget brand.

Anden hypotese: Det er ikke lovligt at kopiere et andet design, uanset hvor gammelt det er.

Er der nogen der kender reglerne lidt mere detaljeret, og som kan hjælpe på dette område?

Med venlig hilsen

Ivanovic

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 05-06-07 22:29
Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 50 point
Dato : 05-06-07 23:55

Begge dele er forkert.....

Du må ikke "kopiere" før 70 år efter designerens DØD.....

Dine 25 år gælder KUN i visse andre lande....

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 06-06-07 06:25

jeg mener det er 80 år, under alle omstendigheder så lad være...

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 06-06-07 13:06

Yep det er i andre lande hvor reglen om kopi af desing gælder efter 25 år.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-06-07 14:47

Citat
Yep det er i andre lande hvor reglen om kopi af desing gælder efter 25 år.

Hvad er det så du er i tvivl om ???????

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 22-06-07 04:22

Jamen jeg var i tvivl da jeg postede indlæget, hvorefter jeg blev klogere da jeg googlede :)

Godkendelse af svar
Fra : ivanovic1

Dato : 22-06-07 04:22

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-06-07 07:03

Selv tak......