/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Kan ikke åbne nogle excel file
Fra : ivanovic1
Vist : 1718 gange
50 point
Dato : 05-06-07 19:03

Hej Alle,

Jeg har problemer med at åbne nogle excel filer på en af min stationære pc. Excel filerne er der ikk enoget galt med, da jeg sagtens kan åbne dem med min bærbare pc. Det er ofte når der er billider inde i excel filen. Til info benytter jeg AVG antivirus, ved ikke om det kan have noget med det at gøre.

Jeg får følgende medellelse. Filfejl: Data kan være gået tabt.

Nogen som kan hjælpe??

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-06-07 19:22

Har din bærbare en nyere office udgave.
Gem evt. i en ældre udgave.

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 05-06-07 21:23

Begge pcer har samme office udgave

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-06-07 21:28

Du er sikker på filendelsen er xls
Og du er sikker på excel er indstallert på maskinen
Hvis excel er indstalleret, skal ikonet for excelfiler også vises på filen.
Har du prøvet at højreklikke på filen, og vælge åben med, og så vælge program: Excel
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : zakia1964

Dato : 05-06-07 22:46

Indeholder de Excel-filer du ikke kan åbne kæder til billedfiler eller andet eller evt. makroer?
Din fejlmeddelelse tyder nemlig lidt på det.

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 06-06-07 00:28

Jeg havde samme problem, men downloadede Open Office som er gratis, og her åbnede de fint. Men hvis de har kunnet åbne før, kan du prøve at gå tilbage i systemgendannelse og se om det hjælper. Måsker er der sneget sig en konflikt ind med tiden

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 06-06-07 13:05

Ok her er lidt info :)

Excel er installeret på maskinen.

Det er en fil jeg har fået fra en ven, på den ene pc har jeg ingen problemer mens problemet opstår på den anden pc.

Det er meget muligt at det er noget med makro eller kæde der skyldes problemet, men hvorfor opstår det kun på den ene pc.

Ivanovic

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 06-06-07 13:07

er der forskel på versionerne (f.eks. excell2003 og excell2007) ?

for at åbne 2007 filer i ældre udgaver skal du have en programpatch (kompabilitetsprogram) fra MS installeret.
nemlig dette:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=941b3470-3ae9-4aee-8f43-c6bb74cd1466

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-06-07 17:00

Problem caused by Btsendto_office.dll
This problem was caused by Btsendto_office.dll. Btsendto_office.dll was
created by Broadcom Corporation.

Du er nødt il at opdate din officepakke med windows update, det løser problemet feks. :
Office 2003 Service Pack 1:
http://office.microsoft.com/da-dk/downloads/maincatalog.aspx
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 22-06-07 04:41

Har prøvet begge ting i refererer til uden at det hjalp-

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-06-07 17:48

Nu kunne det jo tænkes at filen/filerne kom til den computer (Fra email eller andet)som viser rigtig(Den bærbare), og at problemet er at du ikke har fået, det kædede materiale med over på den stationære.
Hvis min påstand er rigtig, kan du jo prøve at flytte excelfilen fra den stationære over på den bærbares skrivebord. Hvis den bærbare nu viser den samme fejl, ja så er det der fejlen er, nemlig at der er kædet materiale som skal ligge sammen med excelfilen, eller at det skal ligge et sted som excelfilen henviser til.
Måske kan du uploade filen så vi kan se på den om den har kædede filer som ikke er med, eller i det hele taget, vi kan åbne den uden fejl.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 23-06-07 13:51

Hej Alle,

Jeg har undersøgt det, og der er ikke nogen fejl på excel filerne :)

Annuller spørgsmålet
Fra : ivanovic1

Dato : 05-08-07 16:07

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål