/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Royal Copenhagen platte?
Fra : CLAN
Vist : 644 gange
500 point
Dato : 05-06-07 15:54

Hejsa
Er der nogen som kan fortælle om denne platte fra Royal Copenhagen (evt. pris)?
http://peecee.dk/?id=50463

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-06-07 16:59

tjoeeeh - den forestiller kong chr 10 der red over den dansk tyske grænse - såvidt jeg da kan gætte - men så kan jeg vist heller ikke mere. (jeg mener det var 1. juli han red over men er ikke sikker) - der er sikkert mange andre der kan din historie langt bedre

Hvis du vil vide værdien - så er den ikke noget værd som sådan - kun for fanatiske samlere.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-06-07 17:05

miritdk
På platten står da d. 10. juli (1920-1930), så der må være tale om et 10'års jubilæum for "dagen". Jeg er nu ret uenig med dig i at det intet er værd. Platter med Chr. X ligger imm. 100 - 2000 kr.
Ikke fordi prisen betyder det store, da platten er min mor's... og der går nok et par dage til jeg skal arve den men det ku' da være sjovt at vide
Jeg har kigget på mange "platte-sider", men syntes ikke at finde netop den, som er på henviste foto http://peecee.dk/?id=50463

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-06-07 17:36

ved du hvad - der står numre på bagsiden - ring til royal copenhagen de kan slå den op i arkivet så du både får tema - kunstner og hvad ved jeg

gjorde jeg med en platte og det gav pote

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-06-07 17:36

auktionerne kan også hjælpe dig blot ud fra det billede og oplysninger fra bagsiden

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 500 point
Dato : 05-06-07 17:49
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-06-07 17:49

Der står ikke meget på bagsiden (har kigget i alle kanter & hjørner) http://peecee.dk/?id=50492
og tallet 194 fortæller "kun" hvem der har malet platten.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-06-07 17:50

HÆHÆ jeg kom føøøøøøøøøøøøøørst *G*

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-06-07 17:51

du er god...
Hæver lige lidt... inden du får points

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-06-07 17:51

læs på det - jeg fik lige ideen med at søge på noget selv

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-06-07 17:52

læs ??? = blæs

Godkendelse af svar
Fra : CLAN

Dato : 05-06-07 17:52

Tak for svaret miritdk... som lovet - lidt ekstra at gøre godt med
Hygge... og takker for hjælpen
Søren

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-06-07 17:53

IHHHHHH - plejer ellers at være hurtig nok når det passer mig - men ok så da - håber du kan bruge den fra de PLATTE sider *G*

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-06-07 17:53

<----------------------- ud og få is !!!!! er ved at få hedeslag og platter på hjernen (har hørt der er noget der hedder sådan

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-06-07 17:53

*LOL * Jamen jeg har sgu' så mange points, at der skal deles lidt ud en gang imellem

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-06-07 17:55

Ja jeg sidder så'gu' os' og sveder tran
Go' idé med et iskøb
Hygge...

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-06-07 17:57

295,- hestetyvs-bananer... så skulle der vel nok ku' blive til en Kjøwenhavnerstang

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-06-07 18:38

guflede københavnerstang og en i reserve - slet ikke så ringe