/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Toller syge
Fra : hundelene
Vist : 1919 gange
100 point
Dato : 05-06-07 13:25

Hej
Er der nogen af Jer, der har hørt om Toller syge ? En sygdom, som er ikke ordentligt dokumenteret, men flere hunde af racen Nova scotia duck tolling retriever er røget ind under denne kategori ved ikke forklarlige sygdomme.
Måske har en´ af Jer hørt om eller har erfaring med ovenstående. I givet fald, hvilke symptomer havde Jeres toller så ?
Jeg har fundet et svensk notat om sygdommen, men vil gerne høre om I har nogle erfaringer ift. behandling osv.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 05-06-07 13:54

Prøv dette link, her kan du skrive direkte med Tollerejer

tollerlist-bounces@tollers.dk

Er selv den lykkelige ejer af en Toller

Accepteret svar
Fra : knh15

Modtaget 110 point
Dato : 05-06-07 13:56

http://www.andelokker.dk/liva_sygdom.asp

her er også et link, der fortæller om sygdommen

Godkendelse af svar
Fra : hundelene

Dato : 06-06-07 14:02

Tak for svaret knh15.
Tænkte nok, at der gemte sig en Toller fan derude
Det var det udskrift jeg havde læst. Skriv gerne, hvis du kender nogle der har haft en Toller-syge forløb inde på livet.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 06-06-07 14:10

Jeg er glad for og kunne hjælpe dig, håber ikke du står med en syg Toller.

Heldigvis kender jeg ikke nogen der har sygdommen inde på livet.

Kommentar
Fra : hundelene

Dato : 08-06-07 21:48

Jo, desværre er min skønne Toller ramt af noget, der endnu ikke er blevet diagnosticeret

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 10-06-07 09:35

Det gør mig ondt og hører.

Sigurd har selv lige været døden nær, fordi der skete en fejl under en operation.

Det gør forfærdelig ondt og gå i det uvisse og ikke vide om man har hund i morgen.

Lykke til jer med jeres dejlige Toller.