/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Ferie i Rom 2008
Fra : willlliam
Vist : 764 gange
200 point
Dato : 05-06-07 11:23

Vi påtænker at holde ferie i Rom i sommeren næste år ( 2008 ). Er der nogen, som ved om det er et pilgrimsår, hvor der kommer særlig mange til Rom?
Hvilke konsekvenser er der i så fald etc?
Findes der et link?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 05-06-07 11:52

- det ved de gutter her:

Vatican Switchboard: +39.06.6982

Accepteret svar
Fra : acilia

Modtaget 200 point
Dato : 22-06-07 13:00

Jeg har boet i Rom i 6 år og kan fortælle at jeg var der i år 2000 hvor det var et stort pilgrimsår.
Jeg kan ikke se hvorfor 2008 skulle være noget særligt pilgrimsår. Men der er jo altid ufatteligt mange pilgrimme i Rom uanset årstal.

Man mærker ikke det store til det - jo i år 2000 - der gjorde vi. Store grupper der gik rundt allevejne. (Og stor-svinede helt vildt!!!)
Som regel er pilgrimmene jo ikke indlogeret på små charmerende hoteller så jeg kan ikke se at I skal tage nogle særlige forholdsregler.
Du skal bare sige til hvis du vil have nogle gode tips og råd. Jeg kender Rom som min egen bukselomme - det er mit 2. hjem.
Kh
Acilia

Kommentar
Fra : willlliam

Dato : 22-06-07 13:11

Misunder dig, Rom er dit 2. hjem - det lyder rigtig dejligt.
Tak for dit venlige svar.

Kommentar
Fra : jesperp04

Dato : 22-07-07 15:59

Jeg vil anbefale dig, at rejse til Rom i september/oktober fordi der er det ikke så varmt, som midt om sommeren. Her er en side om vejret i Rom http://www.dmi.dk/dmi/index/verden/verdensvejr.htm?city=150039001&country=Italien
Mvh. Jesper

Godkendelse af svar
Fra : willlliam

Dato : 04-08-07 11:39

Tak for svaret acilia.

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 04-08-07 12:44

Velbekomme - jeg håber I får en skøn oplevelse. Er selv lige kommet hjem dernedefra.