/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Flyvehavre
Fra : Dieter
Vist : 2515 gange
100 point
Dato : 05-06-07 11:08

Jeg lig samlet 1½ trilebørfuld flyvehavre op på min jord, der støder op til en mark.
Hvordan kan jeg bortskaffe det - skal ikke så gerne haven i affladscontaineren. Så er den snart fyld op.

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 110 point
Dato : 05-06-07 11:23

Brænd det.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-06-07 11:44

Netop det skal brændes, for at undgå at det spredes, flyvehavre er for øvrig en af de få ukrudts planter, der er lovgivet om, der står blandt andet at flyvehavre planter skal plukkes ad flere omgange, fordi de ikke udvikles ens, og brændes, du må ikke putte det i affaldet og dermed risikere spredning

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 05-06-07 11:48

Hvis du lader det ligge og tørre så eftermodner det og kan spire. mit råd, aflever det som brændbart affald på losse/genbrugspladsen

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-06-07 11:57
Godkendelse af svar
Fra : Dieter

Dato : 05-06-07 12:11

Tak for svaret Teil.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-06-07 12:12

Citat
aflever det som brændbart affald på losse/genbrugspladsen
[B][NEJ NEJ/B] lad være med det, flyvehavre skal brændes på stedet, for at undgå spredning

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 05-06-07 13:13

Citat
aflever det som brændbart affald på losse/genbrugspladsen

Ja det er rigtigt. Kør lidt rundt i kommunen med det. Det er alletiders ide