/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
efterlyser foto
Fra : Clausvell
Vist : 570 gange
40 point
Dato : 04-06-07 23:38

Hej alle

Jeg efterlyser et (presse)foto jeg formentligt så i en avis, (men er ikke helt sikker) grunden til at billedet blev taget havde nok en relation til en form for symbolik til dagligdagen, da billedet viste en nøgen mand der lå inde i forvokset hakket oksekødspakke som vi ellers kender dem fra supermarkedet. Jeg skulle osse mene at det tog sig ud i Århus. Men jeg synes jeg har søgt alle steder....men har ikke haft held med at finde det.....

Har nogen mon osse set dette billede....

Mvh

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-06-07 10:01

Kontakt aviserne og deres fotografer.
Derefter kommer vi til ophavsretten,
hvad du skal bruge billedet til.

Accepteret svar
Fra : gertfthomsen

Modtaget 40 point
Dato : 05-06-07 13:40

Hej Clausvell
Det var ikke meget at gå efter. Hvis du har et gæt på, hvilken avis det var, så prøv det billedbureau, de bruger - fx Politiken bruger polfoto.dk.
De har søgefaciliteter, så det er muligt at begrænse til emner og dato - billedet kon jo godt være ældre, end da du så det, men ikke omvendt.

Men det bliver nål i høstak-jagt.

MVH

Kommentar
Fra : Clausvell

Dato : 05-06-07 14:11

okay tak det vil jeg prøve.... selvom det jo osse kan tænkes at det er blevet brugt til privat brug.... vh

Kommentar
Fra : leopard

Dato : 05-06-07 18:39

Jeg kan godt huske fotoet og mener jeg så det i Politiken. Det er fra en eller anden happening mod slagtning af dyr.

Jeg mener det var PETA, der stod bag og det foregik muligvis i Bruxelles - muligvis har den samme happening været lavet flere steder. Jeg har søgt efter billedet, men har ikke kunnet finde det, men du kan prøve at skrive til PETA.

Kommentar
Fra : biotopp

Dato : 06-06-07 15:15

Hej
Kik på dette link tror at det er det du søger, det er fra politikken
http://www.polfoto.dk/polfoto/search.cmd?searchtype=SIMPLE_SEARCH&fritekst=peta&&page=9

Der er yderligere billeder på de næste to sider (s.10 og 11)

MVH
Topper

Kommentar
Fra : zaibotdk

Dato : 19-06-07 16:30

Ja det var en protest i Irland, hvor deltagerne pakkede sig ind i kødbakker.

Godkendelse af svar
Fra : Clausvell

Dato : 23-06-07 13:43

Tak for svaret gertfthomsen.