/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Backup af Notebook
Fra : me67
Vist : 650 gange
350 point
Dato : 04-06-07 13:55

Jeg har lige lavet en ny installation på min notebook med driver, opdateringer og hvad dertil hører.

Jeg kunne så godt tænke mig at lave en form for backup af hele C-drevet på en DVD.

Det skal kunne lade sig gøre at boote på DVDen.

Meningen er så at hvis jeg engang igen skulle lave installationen på min notesbook bare kunne smide backupen i og (udpakke) backupen og derved have en notebook som er præcis som i dag.

Kan ovenstående lade sig gøre - og hvilke værktøjer ville være at anbefale til opgaven.

Venligst ME67

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-06-07 14:05

Det du vil lave er en "rescueCD/DVD" - Korrekt..... ?????

Det nærmeste jeg er kommet løsningen er denne

DriveImage XML V1.21 - http://www.runtime.org/downloads.htm

Programmet kan lægges på denne - derved bliver hele systemet bootbar http://www.nu2.nu/pebuilder/

Kommentar
Fra : me67

Dato : 04-06-07 14:18

Citat
Det du vil lave er en "rescueCD/DVD" - Korrekt..... ?????

Jeps.

Citat
DriveImage XML V1.21

Vil blive tjekket ud.

Venligst ME67

Kommentar
Fra : me67

Dato : 04-06-07 15:09

Beklager "refi" - DriveImage XML V1.21 kræver at OS + DriveImage er installeret på computeren for at kunne gendanne backupen.

Venligst ME67

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-06-07 15:13

Det kan du omgå ved at lave en BartPE.....

Det var ligesom det der var tricket....

Kommentar
Fra : me67

Dato : 04-06-07 15:21

Før i tiden brugte jeg Ghost til at lave en backupfil med - der havde jeg så også en diskette jeg kunne boote på hvorefter jeg gik ind og fandt Ghostfilen som lagde på en anden partition og udpakkede Ghost-filen til C-drevet - derefter var maskinen som på det tidspunkt hvor ghosten blev lavet.

Det var noget i den stil jeg ledte efter - dog med den forskel at jeg godt kunne tænke mig at backuppen lå på en DVD som var bootable.

Håber man nu ved præcis hvad jeg søger efter.

Venligst ME67

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-06-07 15:23

Det er det du gør med BartPE

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-06-07 15:24

Citat
backuppen lå på en DVD som var bootable

Husk den så skal være 1 valg i din bios

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 350 point
Dato : 04-06-07 16:09

Citat
Det var noget i den stil jeg ledte efter - dog med den forskel at jeg godt kunne tænke mig at backuppen lå på en DVD som var bootable.

Det kan man nu med Ghost:
http://www.symantec.com/home_homeoffice/products/features.jsp?pcid=br&pvid=ghost12

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 04-06-07 19:29

Acronis True Image kan også lave en DVD http://www.acronis.com/

Kommentar
Fra : me67

Dato : 04-06-07 22:58

Citat
Det kan man nu med Ghost:

Citat
Acronis True Image kan også lave en DVD

Ved godt det ikke er nævnt - men kunne nu godt hvis det var muligt,
tænke mig noget som måske var gratis...

Venligst ME67

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-06-07 23:01

Så når vi tilbage til Image Drive XML

Kommentar
Fra : dk

Dato : 06-06-07 08:29

Hejsa

du kan lave dig en boot cd/dvd med adgang til ghost filen, + andre filer som du vil bruge.
meget enkelt ved at følge guiden her.

http://nightowl.radified.com/bootcd/bootcdintro.html

http://radified.com/index2.html

Godkendelse af svar
Fra : me67

Dato : 12-06-07 08:42

Valgte at bruge Ghost 12 da jeg fandt den lettest at gå til (kendt fra tidligere).

Mange tak for hjælpen e.c