/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Parental control
Fra : calista
Vist : 743 gange
100 point
Dato : 04-06-07 13:37

Ak ja, vil de kære drenge ikke høre, så må de føle.
Min ældste søn har endnu engang lagt vores netværk ned ved at surfe på "skumle sider" og dermed hentet alverdens skidt og kanel ned.
Der er snakket og snakket og fortalt og tegnet og alt muligt andet, knægten er bare ligeglad..
Nøgne pi'r er sjovere end mor og fars belærende snak.
Men altså.. Nu skal han dælme lære at høre efter, så hvordan får vi lukket ned for adult content sites?!
Software eller den hårde metode, ingen computer- tid mere

Han skal lade være, for han er ikke den eneste bruger af "børnecomputeren", der er mindre børn, der også bruger den, og de fik et mindre chok, da der poppede 117 pop unders op med nøgne pi'r

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 110 point
Dato : 04-06-07 13:44

Hvis du bruger Internet Explorer, kan du sætter filter på, Funktioner - Internet indstillinge - Indhold - Klassifikations filter, den skal du aktivere og bestemme hvad som må vises, sæt også et kodeord så knægten ikke selv kan ændre indstillinger

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-06-07 13:59

Citat
den hårde metode, ingen computer- tid mere
det er sikkert den eneste helt sikre metode, du kan også instalere I.E. spyad fra Spywarefri: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm rul ned til I.E. spyad, læs om og hent det lille værktøj, som lægger en hel masse skumle adresser i Internet Explorer´s klassificererde sider, det vil sige at der ikke kan insleres eller hentes noget fra disse sider, den kan du rolig instalere, ingen går glip af noget, der er kun skidt og møj på de sider, som udelukkes på den måde

Kommentar
Fra : calista

Dato : 04-06-07 14:01

Tak o.v.n.. Kigger på det

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-06-07 14:20

calista - hvis der uden videre popper noget op synes jeg du skal få kontrolleret computeren for snavs først og fremmest

her er noget du selv kan gøre: http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=11

derefter kan du følge vejledningen her: http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=9 og derpå lægge loggen ind i kategorien hijackthis logs

det er gratis at oprette sig som bruger og kun een supporter følger dig så det går stille og roligt

Når du er færdig der så brug dette råd: http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=17

og husk så at bruge o.v.n´s råd også hvis det passer til dig - det er absolut ikke et dårligt råd

Kommentar
Fra : calista

Dato : 04-06-07 14:26

Mirit, den er renset
Det var noget af det første jeg gjorde, inden jeg spurgte herinde.
Det var ikke småting, knægten havde fået hentet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-06-07 14:29

ok - det var jo ikke til at vide

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-06-07 17:57

Måske er der også noget manden vil se!
Gå ind i oversigten, måske har knejten glemt at slette de mest synlige spor af hans "drømmetrang", her kan du så se de adresser som skal lægges i filtret.
Hvis du har en router på dit netværk, er der i nogle af dem, en mulighed for at lukke af for disse sider.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 04-06-07 18:42

Jeg vil foreslå, at du laver en begrænset brugerkonto til ham. Det alene vil holde det værste skidt ude, idet Windåse ikke tillader at det installerer sig. Kun lidt nemt renset skidt kan komme ind. Stik ham så også SupreAntiSpyware, så han selv kan fjerne det, hvis der skulle komme lidt ind www.superantispyware.com

Godkendelse af svar
Fra : calista

Dato : 06-06-07 16:50

Tak for svaret o.v.n..
Hold K***, hvor knægten blev sur.
Men virker, det gør det!
Tak

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-06-07 01:09

Citat
Hold K***, hvor knægten blev sur
ja det kan jeg forestille mig godt han ikke ved hvem som fortalte dig hvordan, tak for point