/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
DriveImage XLM
Fra : o.v.n.
Vist : 588 gange
200 point
Dato : 04-06-07 13:22

Har lige hentet dette gratis program, fra et link refi kom med her: http://www.kandu.dk/spg105092.aspx#1175582 pointene er dine refi hvis du fortæller mig, hvordan jeg kører backup tilbage, når/hvis Windows XP går ned, det sker desværre en gang imellem skal jeg geninstalere Windows og DriveImage, eller kan jeg få fat på imagen fra mit H drev, som er på en anden harddisk ? Altså boote fra backupen ? Er der andre erfaringer med DriveImage, du vil øse ud her ? Det er det første program jeg har kunnet få til at virke (er igang med en kopi af C drevet lige nu) min computer har ikke kræfter til Paragon backup

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-06-07 14:16

Det nemmeste er selvfølgelig at lægge din win ind (efter formatering) dernæst DriveImage...

Så er det bare at køre Imaget ind.....

Alternativt kan denne lave en bootbar disk http://www.nu2.nu/pebuilder/

Jeg experimenterer lidt i øjeblikket på at bruge BartPE til bootdisk som så samtidig starter DriveImage og 1.del af backupen, men er ikke så langt endnu at det kan/tør afprøves

Lykkedes det er det jo en "rescueDVD"

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 04-06-07 14:31

Den holder vi lige øje med Refi.

O.V.N.
Min sikre metode er Drive Image.
Kan køres fra disketter.
Lave image........................
hente image..................
kørende XP

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-06-07 14:37

Hvilken Drive Image bruger du e.c ??????

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-06-07 14:54

Citat
Hvilken Drive Image bruger du e.c
ja kom endelig med flere indlæg jeg ser på de forskellige forslag, når jeg kommer fra arbejde, engang over midnat, kører på arbejde nu

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-06-07 01:14

Lægger det sig så oven på XP, eller har jeg pludselig 2 Windows XP på samme drev det sker ca. hver halve år, at jeg har pillet ved noget, jeg ikke skulle have pillet ved, og så vil det være rart at have en opdateret image af disken, så jeg ikke skal starte helt forfra, med at hente service pack 2 og alle opdateringer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-06-07 01:16

Citat
--------------------------------------------------------------------------------
Det nemmeste er selvfølgelig at lægge din win ind (efter formatering) dernæst DriveImage...

Så er det bare at køre Imaget ind.....
det er denne tekst, mit ovenstående indlæg habdler om

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-06-07 01:17

Nu kan jeg heller ikke stave, eller er det tastaturet det er

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 200 point
Dato : 05-06-07 08:58

Nej du har IKKE 2 Win.....

Jeg er i øjeblikket ved at experimentere lidt med et andet Image program - men det varer lidt endnu....

Til dette:

Du installerer DriveImage XML
Laver et Image af dit drev (partition)
Gemmer et andet sted (jeg bruger RW-skiver)

Restore:

Læg Styresystem ind (bare så maskinen kører)
Læg DriveImage XML ind
Nu kan du restore fra backupen og du vil have en maskine nøjagtig som den var da du LAVEDE backupen - hverken mere eller mindre.

Med hensyn til DriveImage XML og BartPE experimenterer jeg lige nu med at lave en bootbar (BartPE) CD der OGSÅ indeholder DrimeImage XML.....

Derved spares indlægningen af Win inden restore.....

Og derved har man en slags RescueCD - men jeg er ikke helt færdig endnu.....

Lægger du Win ind inden restore er der ingen problemer (den bliver bare overskrevet)

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-06-07 12:05

Tak for svaret refi. OK program som ikke tager alle computerens kræfter, jeg er helt nybegynder med backup, selvfølgelig har jeg musik, billeder og dokumenter brændt over på CDer, men da jeg købte bærbar for et siden, var der Norton Ghost med, derfor interessen for backup af den gamle bordmodel også
Citat
Og derved har man en slags RescueCD - men jeg er ikke helt færdig endnu.....
kan man håbe du holder os orienteret, måske gennem tip

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-06-07 12:15

Selvfølgelig

Skal også lige have afprøvet om Ubunto kan køre sammen med Drive Image XML....

Det vil nemlig også give en "RescueCD/DVD"

Problemet i al det her ligger primært i en BOOTBAR cd/dvd....

Microsoft laver dem jo - Ubunto er også bootbar - så der er lidt at lege med i "fritiden"

Kommentar
Fra : yesboss

Dato : 26-06-07 22:12

Et tillægsspørgsmål til d'herre!

Jeg har nogle elever der atid skal pille ved indstillingerne ved, skriftfarve osv. er det muligt at tage "et billede" af systemet som jeg gerne vil have det, hvorefter eleverne kan ændre løs på systemet, som så gendanner efter næste boot. Det skulle gerne ske gansk automatisk uden cd????

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-06-07 22:45

Det tror jeg på.
http://www.kandu.dk/Spg105063.aspx#1186716
Citat
Med drive image kan man sætte den til automatisk at boote hver gang, så når ungerne har været inde at pille ved skærmopsætning, resetter programmet ved næste genstart??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-06-07 23:15

Smart at stille spørgsmål man allerede har svaret på i andre spørgsmål....

Kommentar
Fra : yesboss

Dato : 28-06-07 14:13

It was supposed to be a question smart ass!!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-06-07 19:08

Ok hvis det er sådan her:
Kan man med drive image sætte den til automatisk at boote hver gang, så når ungerne har været inde at pille ved skærmopsætning, resetter programmet ved næste genstart.

Nej ikke automatisk med Drive Image.

Men der findes et system/program som laver en frisk opstilling ved hver opstart. (ej billigt)
Det bruges på netcafeer/computerskoler og der kan stadig gemmes i tildelte mapper.

Men hvis du har 3 partitioner på comp.
1. til styresystem
2. til programmer og filer/dokumenter/billeder
3. skjult partition med backup image-filer

Nu kan du køre en frisk image ind når ungerne har rodet for meget.
Sådan lavede jeg computerne til mine børnebørn.
Så kunne farfar lige rette dyret op når de havde rodet i opsætningen.

Genoprettelse ca. 4-5 min.

Kommentar
Fra : yesboss

Dato : 29-06-07 17:12

Jeg takker!