/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Ip telefon
Fra : falc
Vist : 1087 gange
500 point
Dato : 04-06-07 10:29

Når jeg prøver at ringe til amerika Kl1600 får jeg en slags telefoncentral som siger at jeg på dette tidspkt.skal bruge et direkte nr lidt forskelligt fra det rigtige,men dette nr virker ikke.Falc

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-06-07 11:22

Hvilken udbyder bruger du til IP telefonering?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-06-07 12:58

Citat
skal bruge et direkte nr

Det må være et omstillingbord eller lign. du ringer til - og firmaet er lukket på det tidspunkt....

Det har næppe noget med IP telefonering at gøre - det ville sikkert også ske på en "alm." tlf.

Kommentar
Fra : falc

Dato : 04-06-07 14:28

Transor. Jeg bruger Telsome.De siger at det har ikke noget med dem at gøre.Falc

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-06-07 14:34

Citat
De siger at det har ikke noget med dem at gøre

Nemlig.....

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 500 point
Dato : 04-06-07 23:28

Det må være dig der gør som der bliver sagt!
Men du skal da stadig ringe som om du er i Danmark. Det nummer du får opgivet, er sikkert numret lokalt, hvor du så ringer "udenbysk", og skal derfor sætte 001 foran det nummer du vil kalde op (normalt på 10 cifre)!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-06-07 09:35

Hvorfor hæve point..... ??????

Hvad er det du ikke mener besvaret ?????

Kommentar
Fra : falc

Dato : 05-06-07 10:19

Jeg sendte en kommentar som åbentbart ikke er kommet med.Jeg gentager.Jeg ringer til en privatmand 3368 så kommer jeg ind på en slags automatisk central som siger på 3 sprog at jeg mellem 8-16.30 skal trykke 3369 eftefulgt af lokalnr.Gør jeg så det kommer der en række toner og derefter afbrydes,Falc

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-06-07 10:45

Citat
Jeg ringer til en privatmand 3368

Det må være et lokalnummer - der må være et telefonnummer foran....

Citat
skal trykke 3369 eftefulgt af lokalnr

Den forståes ikke ?????? 3369 er vel lokalnummer

Hvis det er en privat i USA der har omstilling på sin EGEN telefon ligger fejlen der....

Kommentar
Fra : transor

Dato : 05-06-07 11:29

Jeg har haft et telsome abonnement i et års tid. Mest for at prøve det. Beholdt heldigvis også mit almindelige abonnement.
Min erfaring var rigtig dårlig. Talekvaliteten, når man fik forbindelse, var fin, men det var kun meget sjældent der kom forbindelse til almindelige fastnumre. Det endte gerne med nogle toner og afbrydelse. det eneste man med sikkerhed kunne ringe op var Telsome, men de svarede tilgengæld kun med automatisk telefonsvarer.
Jeg tror gerne at din oplevelse skyldes Telsome.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-06-07 11:38

Citat
Jeg tror gerne at din oplevelse skyldes Telsome

Det kan jo ikke skyldes Telsome hvis forbindelsen til USA allerede er oprettet.....

Citat
på en slags automatisk central som siger på 3 sprog at jeg mellem 8-16.30 skal trykke 3369 eftefulgt af lokalnr

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-06-07 11:44

Hvis du ringer til USA som det nummer i udlandet du bruger mest, så vil jeg gerne forslå, at du bruger enten www.net2phone.com eller www.i2telecom.com de er begge amerikanske, og du vil så ringe til amerikansk lokal takst.
Jeg bruger begge selskaber og for mit vedkommende har jeg sparet tusinder af kroner, når min kone ringer til sydamerika, hvor TDC skal have 17 kr/min og mine IP-telefoner koster 45 øre/min, og så er det den reelle takst, da der intet abonnement eller opkaldsafgift er for forbindelsen, og du betaler kun minuttakst, når du får forbindelse.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-06-07 11:47

Se min side omkring mine ip-telefoner her:
http://home4.inet.tele.dk/slang/webtlf2.html

Kommentar
Fra : thomas2610

Dato : 05-06-07 12:09

Ikke svar på dit spørgsmål, men kan måske være en anden løsning.

Med www.voipdiscount.com ringer du gratis til USA fastnet og mobil, ulempen er at du skal være ved din pc.
For at have gratis tid, skal man hver 120 dag indsætte ca 10euro som kan bruges til samtale, og beløbet bliver evt. overført til næste periode. Man kan maks samtale gratis i 300 minuter hver uge, og hver samtale kan maks vare 60 minutter. (så kan man jo bare ringe op igen).

Og der er mange flere lande hvor det er gratis at ringe til.

Kvaliteten er i top, min kone bruger det flere gange dagligt, og der er aldrig problemer med at ringe til Thailand.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-06-07 12:22

Og så er der jo lige SKYPE - hvor du også kan få et DANSK telefonnummer til.....

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-06-07 13:00

En IP-telefon der uafhængig af din PC, vil være at fortrække, uanset hvilket udbyder der vælges!

Godkendelse af svar
Fra : falc

Dato : 05-06-07 16:10

Tak for svaret severino. Jeg skulle have læst dit svar mere omhyggeligt straks,så havde meget været sparet.Falc