/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
TV-out på GeForce2
Fra : PowerRanger
Vist : 454 gange
75 point
Dato : 21-01-03 19:36

Har problemer med et GeForce2 MX400. Har tilsluttet kabel til RCA-udgangen (TV-out) på kortet, men der kommer intet på fjernsynet. Tager jeg kablet til monitoren ud, kommer der billede på tv'et, men i meget dårlig kvalitet, og kun i sort/hvid. Vil gerne kunne bruge TV-out, men kan intet finde om det i hjælp-filerne, så jeg er ikke klar over, om den skal slås til et sted.
Nogen der kan løse dette???

Accepteret svar
Fra : srhansen

Modtaget 75 point
Dato : 21-01-03 21:13

Hej PowerRanger

Her har du lidt fif
Hvis du har detonater driver til dit grafikkort er du nødt til at benytte tvtool eller lignende:

http://www.tvtool.de/

Hvis du benytter standard driver fra producenten af kortet kan du gøre følgende:

Klik på skrivebordet med højre musetast og vælg egenskaber.

Vælg derefter det sidste faneblad settings/indstillinger. Nu kan du se opløsningen på dit grafikkort mm.

Vælg nu avanceret/advanced.

Nu er der sandsynligvis et faneblad der hedder "valg af enhed" eller lign. tryk på det.

Nu kan du vælge output til TV med opsætning af format, hvis jeg husker rigtigt. Ellers vil jeg da råde dig til at prøve TVtool, det går lidt nemmere så

mvh srhansen

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 21-01-03 21:13

detonater = detonator

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 21-01-03 21:28

Hov, hvis man har detonator-driver installeret behøver man ikke have tvtool ell. lign.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 21-01-03 21:36

Hej Uffe

Jo man gør Detonator driverne henvender sig jo kun til chipsetet på kortet og kan jo ikke se om der er benyttet tv-out på det aktuelle kort, driverne er jo de same til både med og uden.

Opløsningen på et fjernsyn er også 800*640, ellers er det da vist et meget gammelt fjernsyn

mvh srhansen

Kommentar
Fra : xou

Dato : 21-01-03 21:45

for at finde ud af om der er s-vhs på dit tv,kunne du fortælle hvilket mærke og model tv`et har?
og lige et link til nogle billige kabler:
http://www.av-supply.dk/index.php?index=17&show=4&PHPSESSID=3b509706e0bfb7bac0475c9a2e4bed47
eller med det hele:
http://www.av-supply.dk/index.php?index=17&show=11&gruppeid=1&PHPSESSID=403cd20beb8d2b34f13d5b45f7b71420
læg mærke til det lille konverter her,den er fra sandberg,og måske kan du få den hos din lokale tv-forhandler(stik til det i geforcekortet)
Men hvis der er s-vhs på dit tv ligger fejlen et andet sted,f.eks:
erfaring:på mit tv viser det sort/hvis hvis scanstikket er i det forkerte af de to på bagsiden.
normalt er det i sort/hvid bare,og ikke noget billede lyder underligt,osse efter uffes forklaring.hvilket stik bruger du engligt!

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 21-01-03 22:02

Srhansen, jeg havde detonator på min server, og havde ingen problemer. Idag bruger jeg min bærbare med S-VHS men det må da være noget nyt ????
Er du sikker på at det ikke kun er enkelte versioner/udgaver ???

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 21-01-03 22:13

Hej Uffe

Du har muligvis ret, men på mit grafikkort og på min kammerats (asus) har det været tilfældet på dem begge. Jeg tror (hvis jeg har ret) at det er fordi detonator jo kun passer til Nvidia chipsettet og ikke til det øvrige chipset tv-out/tv-in, men jeg er absolut ikke helt sikker, kun hvad jeg har oplevet

mvh srhansen

Godkendelse af svar
Fra : PowerRanger

Dato : 21-01-03 22:17

Tak for svaret srhansen.

Det virkede! Så nu kører det på TV'et uden problemer.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 21-01-03 22:20

Oki doke