/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Billedgalleri med ListPics
Fra : airbus330
Vist : 1026 gange
200 point
Dato : 03-06-07 11:45

Hej der

Nogen der kan hjælpe mig med at få startet et billedgalleri på min hjemmeside med ListPics fra iisworks.com/listpics/. Kan ikke finde ud af hvad de mener i deres installationsvejl.

General installation steps
All these steps are critically important, so make sure to read them carefully!

Download and unzip the application to a folder in your Webroot, for example /MyApp.

Create an "Application" for the MyApp virtual folder in IIS and make sure "Session state" is enabled in its configuration. Without an application, it will not run (see related article)!

Check the settings in global.asa and modify them to fit your needs

Register all included controls (if any) in the /Controls folder (OCX and DLL) using: regsvr32.exe FullDLLpath

Make sure that the IIS anonymous webuser IUSR or any other relevant user/group has NTFS "Modify" permissions in the applications MyApp folder: Windows Explorer- Rightclick - Properties - Security tab - Add user "IUSR__SERVERNAME" - Check " Modify" - Click OK

Remove "Read" permissions in IIS (not NTFS!) from the /Database folder and any other folder you want to prevent downloading from (for example the /_Images folder of ListPics): Start "Internet Information Services" - Select the MyApp/Database Virtual directory - Properties - Directory Tab - Uncheck "Read"

If uploads are allowed in a folder that is located in the web root, you may need to make sure to revoke "Execute permissions" there to prevent users from uploading malicious scripts: Start "Internet Information Services" - Select the upload folder under the MyApp Virtual directory - Properties - Directory Tab - Execute Permissions: None
For example: /_Images folder in ListPics, or the /Mail folder in Webmail.

Load the diagnostics page http://yourserver/myapp/diags.asp for a final requirements check. Rename or remove it after you are done!

Start http://yourserver/myapp and login as administrator to configure the application and/or modify accounts. Make sure to change default admin passwords. In most cases, the default user is "user" or "admin", and the password "pass".

Håber der er nogen der kan hjælpe med det.

Accepteret svar
Fra : pepsimax

Modtaget 200 point
Dato : 03-06-07 13:12

Hej

Jen kan ikke hjælpe dig med dit problem

MEN MEN

hvorfor bruger du ikke

http://jalbum.net/

Den er er nem hurtig og GRATIS
mvh
pepsimax

Kommentar
Fra : airbus330

Dato : 03-06-07 13:34

Tjaa, måske fordi jeg ikke kender det endnu, synes bare ListPics har mange gode funktioner. Jeg prøver lige JAlbum og vender tilbage.......

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-06-07 00:53

Både ListPics og jalbum er 'tunge' applikationer i Javascript og ingen af disse gallerier virker hvis brugeren har slået scripting fra (..enten af sikkerheds- eller performance hensyn).

Hvorfor ikke prøve en af de mange gode løsninger i CSS i stedet?

F.eks. : http://www.cssplay.co.uk/menu/photo_simple.html

..eller en af de andre CSS løsninger under afsnittet Demos - Photo galleries på:

http://www.cssplay.co.uk/menu/index.html

Selve stylesheet'et kan læses på de enkelte sider ved at vælge: Vis kilde ..enten i browsermenuen eller ved højreklik på siderne. Koden står i <head> .. </head> sektionen som et alm. stylesheet:
Kode
<style type="text/css">
.
</style>

..og den tilhørende (X-)HTML kode står i afsnittet:
Kode
<div id="info">
.
</div>

<MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : airbus330

Dato : 13-06-07 08:48

Hej pepsimax

Har nu leget lidt med jalbum, det er et supergodt program - tak for tippet.