/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Fartoverskridelse - kørekort?
Fra : Always8382
Vist : 673 gange
50 point
Dato : 03-06-07 09:37

Hejsa er en ung mand der godt kunne tænke sig at være legebarn igen, altså med en hurtig scooter. Jeg ved at hvis jeg kører på en 45 scooter, så kan en fartoverskridelse gå ud over mit B-kørekort. Men hvad hvis jeg køber en 30'er, og piller lidt ved den, for jeg så ikke "kun" bøden, og evt tilbeholdelse af scooteren?..

Mvh Klaus

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-06-07 09:43

Hvorfor i himlens navn ikke bare købe noget der MÅ køre stærkere.....

Alene tanken om at bevidst bryde loven er SYGT....

Op i rø... med bøde og knallert - hvad med de skader du laver på andre - det barn du kører ned - kan det BETALES... ??????

Kommentar
Fra : Always8382

Dato : 03-06-07 09:45

Troede ikke dette var et moralsk forum, for hvis er det vil jeg godt trække mit spørgsmål, samt point tilbage...

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 03-06-07 09:51

Det er som sådan ikke et specielt moralsk forum (og så alligevel) men derfra og så til decideret at bede om hjælp til at bryde loven.....

Det nemmeste vil jo være at ringe til den nærmeste politistation og spørge hvad loven siger.

Accepteret svar
Fra : ostemanden

Modtaget 60 point
Dato : 03-06-07 09:52

Ved en 30 knallert er dit alm. B kørekort ikke i fare overhovedet. Ikke engang hvis du kører spritkørsel på en 30 knallert, kan de røre ved dit kørekort. Så hyg dig bare løs, for det eneste der kan ske er som du selv skriver du får en både + konfiskering af de ulovlige dele + evt. konfiskering af hele knallerten (mener det er 3. gang du bliver taget med en tunet del at de tager hele knallerten, men er ikke sikker).

Go tur!

Godkendelse af svar
Fra : Always8382

Dato : 03-06-07 09:54

Tak for svaret ostemanden. Kort og præcist... Ingen moralsk prædiken... Tak...

Kommentar
Fra : geu

Dato : 03-06-07 10:14

Du skal være opmærksom på, hvis du gentagne gange bliver stoppet fuld på cykel/knallert kan blive krævet du skal kommme til kontrol ved politet for og blive ved med og beholde dit kort. Samme regl som de køre efter i Ribe hvor de tager unge på stoffer. Som der efter skal komme med 5 urinprøver der er rene for de ikke tager korte.
Men man skal stoppes tit fuld og være alkoholiker før de gør det.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-06-07 10:16

Citat
Ved en 30 knallert er dit alm. B kørekort ikke i fare overhovedet

Dit kørekort er ALTID i fare - det er KUN til låns og betyder blot at du har LOV til at færdes i trafikken med et indregistreret køretøj.....

Så inddrages kan det under alle omstændigheder.....

Kommentar
Fra : transor

Dato : 03-06-07 10:21

Hvis du kører helt alvorligt galt på hvad somhelst kan du endda få fængselsstraf. Normalt sker det kun ved alvorlig personskade og helt bevidst hensynsløs kørsel.

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 03-06-07 16:16

100% (moralsk) støtte til REFI's første indlæg !!!