/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Sony-Ericsson K700i
Fra : ppk
Vist : 713 gange
500 point
Dato : 03-06-07 01:22

Hej

Når joystikket er gået kaput i denne mobilos, er der så nogen mulighed for at hente dataerne ud af den ?

Tænker bl.a. på at hvis man køber et datakabel, kan man så evt. hente diverse fra den uden at skulle lave en eller anden kvittering på telefonen for at få lov at overføre det til pcèn.

PPK

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-06-07 01:40

Ja, min er en SonyEricsson Z550i men jeg tror ikke der nogen forskel, på hvordan de opfører sig når der et kabel mellem telefon og computer, når du tilslutter kablet, tænder skærmen på telefonen og viser at telefonen er i Telefon tilstand, så er det en fordel at kunne klikke ned på Fil tilstand og Enter, så bliver telefonen vist som et drev i Denne computer, og du kan hente filer eller tilføje filer, jeg har lige afsluttet hentning af nogle telefon billeder og videoer, og er igang med at sammen sætte en mappe med musik, jeg bruger nemlig telefonen som mp3 afspiller
Er joystikket helt kaput ? Slet ingen mulighed for at navigere ?

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 03-06-07 01:58

Hej o.v.n.

desværre ingen mulighed for at navigere, kan ikke komme ind i telefonbogen, kan kun besvare tilsendte sms. Fordi jeg ikke kan komme ind i menuen

Har idag(lørdag) været på Sonofon, de siger at et nyt joystik koster mindst 300 kr. og at et datakabel koster ca. det samme.

Men jeg jeg har lige set et sted i Hillerød hvor man kan købe det til 50 kr. + forsendelse.

Gad vide om der er nogle af de andre knapper, skulle være chance for at de kunne udgøre det for at være joystik indtil man fik flyttet dataerne.

PPK

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-06-07 02:06

Lidt et træls joy stik de telefoner har, det er derfor jeg valgte klapsammen modellen, for 50 kr turde jeg godt gøre forsøget, jeg ved faktisk ikke om der er andre muligheder for at vælge Fil tilstand, men kan godt forsøge - - - - i morgen, jeg slutter for i aften

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-06-07 09:28

Det er ligegyldigt hvilken "tilstand" telefonen er i.....

Den vil optræde som drev (stick) i stifinder under alle omstændigheder.....

Så bare sæt kablet i og lad den køre på plads selv - derefter åbnes stifinder....

Så kan du bladre i de forskellige biblioteker (telefonens og memorykortet).....

Præcis hvor dine sms osv. ligger ved jeg ikke lige, men du finder dem nok...

PS....

Du skal da ikke købe et datakabel - det fulgte da med telefonen....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-06-07 09:32

Alternativt kan du prøve her....

https://zyb.com/default.asp

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-06-07 11:45

Citat
Det er ligegyldigt hvilken "tilstand" telefonen er i.....

Den vil optræde som drev (stick) i stifinder under alle omstændigheder.....
du har en bombastisk måde at udtrykke dig på refi, det er lige før en løgn bliver til sandhed, bare ved den konstanterende tone

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-06-07 11:59

Citat
du har en bombastisk måde at udtrykke dig på refi

Ja da - korte klare svar....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-06-07 12:37

Til gengæld tror jeg ikke du kan finde dine smsér og kontakter via stifinder....

De ligger sandsynligvis på simkortet....

Men så kan zyb klare det... (hvis ikke du har en egen simkortlæser)

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 500 point
Dato : 03-06-07 12:50

Og jeg tror slet ikke du kan få vist telefonen som et drev i Stifinder, med telefonen i Telefon tilstand, hvilken SonyEricsson har du erfaring med refi ?
Vil du have besværet med at instalere software til at komme i forbindelse med din telefon, så er her et rigtigt godt stykke værktøj: http://global.mobileaction.com/download/download1.jsp?phoneBrand=2&modelID=6&go=+Go+ du skal hente både softwaren og driveren, så kan du til gengæld hente telefon bog og alle SMSer over på computeren, redigere dem og sende dem tilbage, det gælder også eventuelle billeder og musik + andet på telefonen, linket er til din telefon (K700i) og burde virke, jeg har MA-8920C til min telefon (Z550i) og de er vist til at supporte det samme

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-06-07 13:43

Den jeg prøvede med er er w810i....... (w-erne og k-erne kører med samme kabel så de må virke ens)

I slukket tilstand - telefonen tænder selv og står som drev (hardware) i proceslinien
I tændt tilstand, filoverførsel - det samme
I tændt tilstand, telefon - PCSuite åbner og derfra vælges file-manager

Men INGEN af dem viser simkortet - så skal der flyttes derfra er muligheden ZYB eller egen simkortlæser.

PS - Jeg forudsætter at man har SE-PCSuite når man har en k eller w telefon....

I øvrigt spændende program du linker til (minder lidt om ZYB) - det skal da lige prøves...

Sikker på det også HENTER smser fra telefonen ??????

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 03-06-07 14:04

Hej

Har lige prøvet at rode lidt med ZYB men der gik et eller andet galt med noget password, så jeg prøver igen senere.

Vil også prøve o.v.n.`s foreslag.

Det skal lige siges, at datakablet er forlist ved en flytning fra København til Lolland.

PPK

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 03-06-07 14:33

Har lige prøvet det på min anden telefon som er en Sony-Ericsson W810i og som jeg ser det skal man altså ind i menuen og godkende synkroniseringen af telefonen med ZYB.

Har desværre ikke kunnet prøve på K700ièren da sønnen har den med sig.

Lige en ting mere, efter at have synkroniseret 810èren syntes jeg ikke rigtig jeg kan se at SMSèrne er kommet med over ?

Er der en forklaring på det ?

PPK

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-06-07 18:49

Citat
efter at have synkroniseret 810èren syntes jeg ikke rigtig jeg kan se at SMSèrne er kommet med over

Du må have lavet en fejl.....

Hvis du har en 810 behøver du ikke nyt kabel - det passer også til 700

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 06-06-07 22:31

Hej

Angående at bruge datakablet fra min 810i, kan jeg oplyse at dette ikke passer til 700i.

Men nu har jeg så fået fat i et datakabel som passer præcis til 700ièren, og jeg har så også fået opdateret med en USB data Cable Driver.

Nu troede jeg så at det var lige til at gå til! men nej den er ikke at se i stifinder, så nu er det lige jeg godt gad vide om man så også skal bruge et specielt program til at overføre data med ?

Jeg prøvede lige det som jeg har til 810ièren, men det ville den sørme ikke bruge.

PPK

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-06-07 03:42

Citat
skal bruge et specielt program til at overføre data med ?
det burde ikke være nødvendig, kun hvis du vil have adresserne smserne hentet over på computeren, jeg har tidtilere linket til et udmærket program til den slags, du må ikke regne med hjælp fra mig, programmet driller til usb kablet, men til bluetooth virker det fint, det var også det program jeg brugte til min gamle telefon med infrarød overførsel, men kablet driller mig, det var besværlig at komme igang, jeg skulle først instalere telefonen med Tilføj hardware fra Kontrol panel, og driverne jeg brugte var dem jeg linker til længere oppe, Windows kunne ikke selv finde nogle som kunne bruges, men nu får jeg så telefonen vist som 2 drev i Denne computer, et drev viser telefonen og et andet drev viser det ekstra hukommelses kort jeg har på telefonen, men det virker kun hvis telefonen er sat til FILTILSTAND

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-06-07 03:51

Har du hentet driveren herfra: http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=dk&lc=da&ver=4000&template=ps1_1_3_1&zone=ps&lm=ps1_1&pid=10139
eller har du lyst til at prøve PC Suite, kan også hentes på den side, jeg har haft den, men kasseret igen, den var temmelig tung at arbejde med, nøjes med File manager

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-06-07 08:40

Citat
men det virker kun hvis telefonen er sat til FILTILSTAND

Lad os nu ikke vade mere i det og holde PCSuite udenfor.....

Så at du ikke kan se telefonen i stifinder (i filtilstand) lyder for mig meget besynderligt....

Den er jo reelt "kun" et hukommelseskort (eller 2)......

Citat
Men nu har jeg så fået fat i et datakabel som passer præcis til 700ièren, og jeg har så også fået opdateret med en USB data Cable Driver.

Der må være et eller andet galt med kabel eller dine USB-porte virker ikke....

At 700 ikke passer kabel med 810 er tilsyneladende rigtigt, 700 er IKKE på den liste (35 stk.).....

Så det var en smutter - mente ALLE k og w modeller var der...

http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=dk&lc=da&ver=4000&template=pip1&zone=pp&pid=10258

Kommentar
Fra : pod_ss

Dato : 02-07-07 18:00

hey er ind hvem kan hjælp mig med at låst en

Kommentar
Fra : pod_ss

Dato : 02-07-07 18:03

hey er inde jeg vil lige høre om nogen kan hjælp mig med ën ericsson men at låst den op den er sim låst min msn er sony_arne@hotmail.com

Kommentar
Fra : pod_ss

Dato : 02-07-07 18:04

det er en ericsson z610i

Kommentar
Fra : pod_ss

Dato : 02-07-07 18:09

???

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 02-07-07 19:37

Tak for svaret o.v.n..

Det var et godt program du linkede til.

PPK

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-07-07 01:43

Selv tak ppk jeg synes også godt om MobileAction Handset Manager
pod_ss du bør selv stille spørgsmål, og ikke lægge indlæg i gammelt besvaret spørgsmål klik på Stil et spørgsmål i menuen til venster og vælg kategorien Mobiltelefon