/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
2 fjernsyn 1 parabolmodtager
Fra : tbm721
Vist : 805 gange
10 point
Dato : 02-06-07 23:56

jeg har en parabolmodtager der står i stuen, med et fjernsyn. og så har jeg et fjernsyn på 1. sal, og der er kun trukket antennekabel mellem de 2 rum. jeg vil gerne høre om der er nogen der ved hvordan man får signalet fra parabolen gennem antennestikket, og op til 1. sal.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 20 point
Dato : 03-06-07 00:18

På min digitale box, som kommer mellem parabolen og tv, er der kun scart udgange, 2 styk, så scart kabel til tv i stuen og en lang scart kabel op på loftet, de kan købes op til 20 meter lange: http://www.av-cables.dk/scart/scart_scart_kabel_48_da/
men har du en antenne udgang på boxen, så er det bare at sætte et langt antenne kabel i

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-06-07 00:23
Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-06-07 00:34

Jeg bruger sådan et sæt hvor man trådløst kan transmitere signal fra reciever og til et fjernsyn et andet sted i huset og så kan man samtidig bruge fjernbetjeningen til at skifte program på recieveren også via transmitteren.
Dyrere end at trække et antennekabel, men mere fleksibelt og behageligt.
http://www.netto-sat.dk/shop/digiality_a_v_link_system_iii-p-254.html?osCsid=8a4d141cdf8fa817b35f8c9b6937a852

Godkendelse af svar
Fra : tbm721

Dato : 03-06-07 00:50

tak for svaret. Men når når jeg sætter antennekabel mellem parabolmodtager og fjernsyn kan jeg ikke finde parabolen på fjernsynet. den er tændt. så skulle det program parabolen er sat på vel også kunne findes når man søger kanaler. eller hvad?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-06-07 00:56

Citat
så skulle det program parabolen er sat på vel også kunne findes når man søger kanaler. eller hvad?
nu sætter du mig på en større opgave, jo den skal kunne findes, er det et ældre/gammel fjernsyn ? På mit gamle tv skulle jeg søge på 2 frekvenser UHF og VHF hed de vist, det er mange år siden, har du ikke en manual på fjernsynet, om hvordan du søger kanaler ? Har du prøvet om der er signal gennem kablet du bruger ?

Kommentar
Fra : tbm721

Dato : 03-06-07 01:02

det er et helt nyt 32" samsung LCD tv, som er 3 dage gammelt. og der er godt nok dr1 og tv2 som er sat i antenne indgangen på sat boxen, og så er der et kabel mellem boxens udgang og fjernsynet. og når jeg så sætter fjernsynet til at søge automatisk finder den kun dr1 og tv2.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-06-07 01:10

Citat
og så er der et kabel mellem boxens udgang og fjernsynet
har du prøvet med et scart kabel ? Det er den eneste forbindelse hos mig, og du har vel søgt kanaler med sat boxen ?

Kommentar
Fra : tbm721

Dato : 03-06-07 01:39

der er forbindelse med scart på det fjernsyn der står i stuen og der kan man sagtens se alle kanalerne. men når jeg sætter antennekabel til op til 1. sal. kan man stadig kun se alle kanalerne i stuen men kun dr1 og tv2 på 1. sal.
det er det jeg syntes er lidt mærkeligt.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-06-07 01:46

Citat
det er det jeg syntes er lidt mærkeligt
ja helt ærlig det lyder mærkelig, modtager du tv2 og dr gennem denne stik ? Så går stikket muligvis uden om den digitale box, ved det ikke jeg har antenne på taget til de 2 kanaler, hvis du nu henter TVet ned fra loftet og sætter scart kabel imellem, kan du søge og finde alle kanaler ? For så er løsningen en lang scart kabel

Kommentar
Fra : tbm721

Dato : 03-06-07 01:51

ja men det med scartkabel er udelukket. for hvis jeg skal det så skal det være trådløst. for den korteste vej til et kabel er gennem køkken og gang --> op af trappe, og ind på det værrelse hvor det andet fjernsyn står. så det trådløse er nok sidste udvej.
men du skal have tak for dine besvarelser.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-06-07 01:59

Selv tak, men du fik jo ikke løst problemt og nu har du lukket dette spørgsmål, måske kan du oprette et nyt i morgen, så vil jeg ikke blande mig, tror ikke jeg har flere forslag

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-06-07 11:00

På et moderne fjernsyn skal man ikke søge kanal når man vælger bare scartindgangen, der er anvendt, hvis den ikke gør det automatisk, hvilket vore LCD TV gør.
Hvis du bruger antennekabel skal du formentlig bare lade den programsøge, men signaltabet er stort med langt kabel så det er ikke sikkert at den finder det.
Et trådløst sæt er det mest bekvemme, men man skal muligvis eksperimentere med frekvenserne på det trådløse sæt fordi alverdens apparater kan forstyrre.
Det relativt billige som jeg anvender er brugbart, men ikke optimalt.
Det sættes for øvrigt i skartstik på henholdsvis recieveren og TV.