/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Templates eller *.pot filer
Fra : Bille1948
Vist : 933 gange
50 point
Dato : 04-09-01 22:00

Er der nogen, der ved hvorledes man laver sine egne, istedet for dem, der findes som standard?

Altså hvorledes man sætter sit helt personlige præg på disse.

Ole P. Bielefeldt

Accepteret svar
Fra : gibson

Modtaget 50 point
Dato : 05-09-01 12:29

Skal det forstås sådan at du gerne vil lave dine egne skabeloner ?

Egne skabeloner:
Hvis du gerne vil genbruge et design, som du selv har oprettet, er det en god idé at gemme det som designskabelon. Det betyder, at du vil kunne vælge det næste gang du opretter en ny præsentation, på lige fod med de eksisterende skabeloner:
Opret en skabelon ud fra en eksisterende præsentation:

Åbn den præsentation, der skal danne grundlag for skabelonen (gerne en kopi, for sikkerheds skyld)
Skift til Diassortering, markér alle dias (Ctrl+A) og vælg Rediger>Slet dias
Når alle dias er slettet, vælger du Filer>Gem som (og IKKE kun "Gem"!!)
Giv din designskabelon et godt navn, som betegner det, det skal bruges til.
Under Filtype: vælger du Designskabelon (*.pot). Derved skiftes automatisk til mappen Skabeloner på din harddisk.
Klik på Gem.
Nu har du en skabelon, som du vil kunne vælge fra listen under Generelt næste gang du vælger Filer>Ny.

Godkendelse af svar
Fra : Bille1948

Dato : 05-09-01 12:58

Tak skal du have.

Den havde jeg ikke set.

Ole P. Bielefeldt

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-09-01 19:10

Disse hvad? Word? Powerpoint? Version?
mvh
pre

"Bille1948" <Bille1948.news@kandu.dk> wrote in message
news:Bmal7.769$sk1.99102@news010.worldonline.dk...
> Er der nogen, der ved hvorledes man laver sine egne, istedet for dem,
> der findes som standard?
>
> Altså hvorledes man sætter sit helt personlige præg på disse.
>
> Ole P. Bielefeldt
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 05-09-01 20:55

"pre" skrev d. 05-09-01 19:10 dette indlæg :
> Disse hvad? Word? Powerpoint? Version?
> mvh
> pre
>
> "Bille1948" <Bille1948.news@kandu.dk> wrote in message
> news:Bmal7.769$sk1.99102@news010.worldonline.dk...
> > Er der nogen, der ved hvorledes man laver sine egne, istedet for dem,
> > der findes som standard?
> >
> > Altså hvorledes man sætter sit helt personlige præg på disse.
> >
> > Ole P. Bielefeldt
> >
> > --
> > Leveret af:
> > http://www.kandu.dk/
> > "Vejen til en hurtig løsning"
> >
>
Jah, da vi er i Powerpoint, så må det være det vi taler om.

Vi taler om de standard "templates" der er, f.eks. "fars slips" eller andre, hvor du kan få dit eget layout ind.

Ole P. Bielefeldt

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-09-01 20:23

> Jah, da vi er i Powerpoint, så må det være det vi taler om.
>
> Vi taler om de standard "templates" der er, f.eks. "fars slips" eller
> andre, hvor du kan få dit eget layout ind.
>
Start PP. Vælg Filer - Åbn. Find mappen med skabeloner, typisk
c:\Programmer\Microsoft Office\Templates\Prsentation Designs.

Find den skabelon du vil åbne. Nu er skærmen tom, men vælger du Vis -
Master - Diasmaster kan du se og rette i skabelonen alt det du vil.

Husk at gemme den som en .pot fil igen.

Jan

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-09-01 19:08

Der stod vist ikke noget om Power Point, så jeg var lige ved at starte med
skabeloner (som bruges af Word).
Men hvis du kan bruge nogle baggrunde, så har jeg en flok - og det er nok
godt at se på OfficeUpdate siden.
--mvh
pre

"Bille1948" <Bille1948.news@kandu.dk> wrote in message
news:6vul7.4595$sk1.140278@news010.worldonline.dk...
> "pre" skrev d. 05-09-01 19:10 dette indlæg :
> > Disse hvad? Word? Powerpoint? Version?
> > mvh
> > pre
> >
> > "Bille1948" <Bille1948.news@kandu.dk> wrote in message
> > news:Bmal7.769$sk1.99102@news010.worldonline.dk...
> > > Er der nogen, der ved hvorledes man laver sine egne, istedet for
> dem,
> > > der findes som standard?
> > >
> > > Altså hvorledes man sætter sit helt personlige præg på disse.
> > >
> > > Ole P. Bielefeldt
> > >
> > > --
> > > Leveret af:
> > > http://www.kandu.dk/
> > > "Vejen til en hurtig løsning"
> > >
> >
> Jah, da vi er i Powerpoint, så må det være det vi taler om.
>
> Vi taler om de standard "templates" der er, f.eks. "fars slips" eller
> andre, hvor du kan få dit eget layout ind.
>
> Ole P. Bielefeldt
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 06-09-01 20:51

Hvis du kigger øverst, og i den mail, den kom i, så står der Power Point.

Men det første man bliver blind på, er jo øjnene.

Ole P. Bielefeldt