/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
plænetraktormotor instillinger
Fra : speed210
Vist : 561 gange
120 point
Dato : 02-06-07 12:25

jeg har adskildt min b&s motor 12 hk og så er der med instilling af knasthjul der er et mærke på hvor skal det stå ud for og krumtappen hvor skal den stå stempel stilling

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-06-07 17:46

Mærkerne skal stå ud for hinanden.
Mærkerne kan være malede, en rille i overfladen eller et lille fremspring.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : speed210

Dato : 02-06-07 18:17

øøøøøøø ja der er en not i det lille tandhjul og en prik i knasthjulet det skal knastjulet så stå og ska stemplet være i top

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-06-07 18:56

Citat
ska stemplet være i top
JA

Kommentar
Fra : speed210

Dato : 02-06-07 19:00

jeg prøver lige men jeg skal lige have noget og spise først uden mad og drikke

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-06-07 21:28

Nej stempelet skal ikke være i top, stempelet følger jo krumtapakselen. Det eneste du skal koncentrere dig om er at de 2 prikker, eller graveringer (måske i bunden af tandhjulet) står over for hinanden, så krumtapakselen og knastakselen følger hinanden som de skal.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : speed210

Dato : 02-06-07 23:54

helt forkert stemplet skal i top OGder er to små forhøjninger inde i motoren dem kan man se igennem knasthjulet fandt jeg ud af den første er rigtig NU KØRER DEN som en drøm

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 60 point
Dato : 03-06-07 00:00

Ja, så må jeg jo give mig, det er forøvrig også 100år siden, jeg skilte min 13,5 HK motor ad.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-06-07 00:02

Godt for dig at motoren igang, græsset gror helt vild oven på uvejret tirsdag nat

Kommentar
Fra : speed210

Dato : 03-06-07 00:19

ja men jeg skal nu bruge den til en fejekost det er en muarry 12/40 og kosten er samme mærke jeg er så heldig at jeg har 2 af dem en til leg og en til plænen jeg ved ikke rigtig med pointene kan man dele dem

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-06-07 00:30

Nej du kan ikke dele pointene, klik på accepter ved det indlæg som hjalp dig mest, har du mange point og vil "belønne" en bruger mere, kan du oprette et spørgsmål mere, navn givet til brugeren

Godkendelse af svar
Fra : speed210

Dato : 03-06-07 01:32

Tak for svaret pallebhansen.