/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Hjælp til nye dæk!! og gamle englændere.~
Fra : febbe
Vist : 471 gange
200 point
Dato : 21-01-03 19:10

Jeg har for nyligt opdaget denne side, som jeg besøger næsten dagligt, så nu vil også jeg forsøge mig.
Jeg skal have 2 nye dæk på min Virago 1100 og har det vel som de fleste, nemlig en uvilje mod at betale mere end højst nødvendigt, samt at få så meget kvalitet og komfort for penge som muligt. Mit problem er, at jeg ikke har en skid forstand på dæk, så er der en der ude, der vil udfylde tomrummet mellem mine ører og anbefale nogle dæk, samt oplyse en evt. pris????
Der ud over har jeg de sidste år næsten færdig renoveret en gammel Norton ES2 fra 1958, som jeg har de oblitoriske oliespilds problemer med. Jeg har fået motoren renoveret og pakket om, så den giver ikke de store problemer, men..men....kædekassen er pakket med filt ved de 2 aksler, og der sprøjter olien ud, så bagdækket sejler i olie efter få km. kørsel. Derfor skal kædekassen pakkes om inden den skal ud at køre igen til foråret.
Så kommer spørgsmålet. Findes der noget der er bedre at pakke med rundt om akslerne end filt?? Jeg er modtagelig for gode ideer!!!
Hej Flemming

Accepteret svar
Fra : masteraugust0

Modtaget 210 point
Dato : 21-01-03 19:58

Hej Febbe

Det er svært at blæse og have mel i munden på samme tid
Derfor køb dækfabrikat af et af de kendte mærker f.eks. Pirelli-Michelin-o.s.v.
Lavprisdæk er normalt ikke skabt til vores klima og det forværrer det i forvejen ikke særligt gode vejgreb.( de er beregnet til meget højere temperaturer)
Hvis du nu køber et bagdæk i std.str. som er 140/50*15 så behøver det ikke at være så dyrt.
Køb max. H-dæk det er rigeligt til en Virago. Regn med ca. 1900,- - 2200,- for et sæt(i Danmark) og et mindre gebyrfor monteringen, afmonter evt. selv hjulene så er det meget billigere(hvis du kan ?? )
Gamle englændere kender jeg ikke så meget til , men jeg ville prøve at få fat i nogle simmeringe i det korrekte mål og så prøve at montere dem.
Du kunne også spørge hos Frode Sørensen i Allngåbro:http://www.fsanorton.dk/
De har delene og stor viden om gl. englændere.

Mvh.Masteraugust

Kommentar
Fra : geu

Dato : 21-01-03 23:46

Prøv at tage kontakt til Vagn Jensen i Lystrup han ved hvad han taler om.. http://www.vagn-jensen.dk/ Han er hård til alt med gamle cykler

Kommentar
Fra : knudhein

Dato : 20-02-03 13:49

Hey Febbe
Igennem flere år har jeg skaffet dæk til MCTC´s medlemmer eller oplyst om nærmeste "rimelige" mulighed. Materialet er temmelig omfattende men mailes gerne til klubbens over 26000 medlemmer. Meld dig ind - klubben kan virkelig gøre meget for dig.
Kontakt knudhein@ishoejby.dk